خبرگزاری کار ایران

در هجدهمین بازدید شبانه از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی مطرح شد؛

تولید سگمنت خطوط ۱ و ۲ مترو در کارخانه قطعات بتنی شیراز/ ۶۰ تن سیمان روزانه برای تولید سگمنت مصرف می‌شود

تولید سگمنت خطوط ۱ و ۲ مترو در کارخانه قطعات بتنی شیراز/ ۶۰ تن سیمان روزانه برای تولید سگمنت مصرف می‌شود
کد خبر : ۱۵۱۳۲۰۱

کارخانه تولید قطعات بتنی (سگمنت) مقصد هجدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس بود که سگمنت خطوط ‌۱ و ۲ مترو از این کارخانه تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این بازدید که سید ابراهیم حسینی رئیس و رضا محمدیان، مسعود زارعی و علیرضا اسکندری اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز حضور داشتند، شهردار شیراز ضمن قدردانی از تلاش کارگران این کارخانه گفت: امشب در این بازدید شبانه به این کارخانه آمدیم تا شاهد زحمات و تلاش کارکنان شهرداری شیراز برای ایجاد خط‌های مترو شیراز باشیم.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه تولید سگمنت خط‌ یک مترو که از میدان الله به سمت میدان احسان به طول ۲۵ کیلومتر است از این کارخانه تولید می‌شود، افزود: تولید خط ۲ مترو نیز از همین مکان است اما تولید سگمنت خط ۳ مترو شیراز از کارخانه دیگری تولید می‌شد که البته با این کارخانه دیگر نیازی به کارخانه‌های دیگر نداریم.

وی عنوان کرد: برای تولید سگمنت روزانه ۶۰ تن سیمان مصرف می‌شود که شاهد هستید برای یک خط مترو چقدر زحمت باید کشیده شود تا یک پروژه تقدیم شهروندان شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با ابراز امیدواری از راه‌اندازی خط ۲ مترو و رسیدن قطار به کلبه سعدی در تابستان ۱۴۰۴ بیان کرد: برای راه‌اندازی و ساخت خط‌های مترو شهرداری به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام کار است اما در این میان برخی اوقات با موانع متعددی ازجمله زیرساخت‌های متعددی روبه‌رو می‌شویم که با اهتمام شورا و شهرداری موانع را رد می‌کنیم و کار را ادامه می‌دهیم.

اسدی با اظهار اینکه شهرداری شیراز خود این محصول را تولید می‌کند، گفت: این امر نشان‌دهنده توانمندی مجموعه بزرگ شهرداری شیراز در ابعاد فنی و مهندسی است.

تولید سگمنت خطوط ۱ و ۲ مترو در کارخانه قطعات بتنی شیراز/ ۶۰ تن سیمان روزانه برای تولید سگمنت مصرف می‌شود

تعداد بی‌شمار پروژه‌های عمرانی فعال در سطح شهر 

در این بازدید رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به تعداد بی‌شمار پروژه‌های عمرانی فعال در سطح شهر تصریح کرد: آنچه از عملکرد شورا و شهرداری به یادگار می‌ماند، قطعاً اقدامات ارزنده‌ای است که در حال انجام است و در بازدید شنبه‌های عمرانی شاهد پیشرفت روزبه‌روز پروژه‌ها هستیم.

 علیرضا اسکندری با اشاره به اینکه مدیریت شهری به دنبال خدمت بی‌منت و صادقانه به شهروندان است افزود: با توجه به گرمی غیرقابل‌تحمل هوا و کار کردن کارکنان شهرداری در این وضعیت، بی‌انصافی است که خدمات این عزیزان و پیمانکاران دیده نشود.

۶۰ تن سیمان روزانه برای تولید سگمنت مصرف می‌شود

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز در خصوص کارخانه تولید قطعات بتنی گفت: این مجموعه در دو نوبت‌کاری ۲۴ سگمنت تولید می‌کنند که ظرفیت تولید کارخانه تولید سگمنت مترو شیراز در هر نوبت‌کاری ۱۲ رینگ (۷ قطعه) و همچنین حجم بتن مصرفی در یک رینگ سگمنت ۴ تا ۸ مترمکعب و هر رینگ ۷ قطعه سگمنت است.

علی کلانتری با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به حجم فعالیت و مأموریت شهرداری شیراز روزانه ۶۰ تن سیمان مصرف می‌شود، افزود: وزن یک رینگ سگمنت ۲۲۱۰۰ کیلوگرم و ظرفیت دپوی سگمنت ۱۱۰۰ رینگ است.

وی تصریح کرد: حدود ۱۴۰ نفر به‌صورت شبانه‌روزی در این کارخانه مشغول به کار هستند و تعداد رینگ تولیدشده در فاز دو خط دو تاکنون یک هزار و ۶۰۰ رینگ بوده است.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: این مجموعه ازنظر مالکیتی در اختیار شهرداری شیراز است اما قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در این کارخانه در حال کار هستند.

تولید سگمنت خطوط ۱ و ۲ مترو در کارخانه قطعات بتنی شیراز/ ۶۰ تن سیمان روزانه برای تولید سگمنت مصرف می‌شود

کلانتری بابیان اینکه تعداد تراورس تولیدی در کارخانه ۵ هزار و ۷۰۰ متر است همچنین تعداد رینگ تولیدی شده در فاز یک خط دو ۱۱ هزار ۵۰۰ رینگ است، یادآور شد: مساحت سالن تولید سگمنت ۴۲۰۰ مترمربع است همچنین مساحت این کارخانه تولید سگمنت ۴۵۰۰۰ مترمربع است.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به بازطراحی دستگاه بی تی ام توسط شهرداری‌ شیراز گفت: با توجه به فرایندی که در مترو انجام می‌شود دستگاه تی بی ام موجود در خط دو قابلیت حفاری در زمین سخت را نداشت و قرار بود شرکت خارجی با هشتاد میلیارد تومان این کار را انجام دهد که خوشبختانه برای اولین بار در کشور ما توانستیم این دستگاه را با مبلغ هشت میلیارد تومان بازطراحی کنیم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز اضافه کرد: برای پروژه‌های شهرداری در کنار فرایندی که برای ساخت انجام می‌شود مهندسی ارزش نیز صورت می‌گیرد به‌طوری‌که طبق آمار مستند تا به امروز بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان مهندسی کاهش هزینه‌های پروژه فقط در خط دو مترو انجام‌شده است.

کلانتری اظهار کرد: علاوه بر اینکه در پروژه‌ها سرعت و کیفیت مدنظر است این امر برای ما اهمیت دارد و پیشرفت کردیم به‌طوری‌که در سطح کشور مجموعه شهرداری شیراز زبانزد است.

 وی ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی شهردار و اعضای شورا از پروژه‌های عمرانی سطح کلان‌شهر شیراز گفت: اینکه مجموعه شهرداری پروژه‌ها را با دقت، کیفیت و سرعت به‌صورت موازی انجام می‌دهد در سطح کشور نظیر ندارد و پشتیبانی کردن از یک مجموعه مترویی در قالب سه خط فعال نشان‌دهنده عزم جزم مدیریت شهری است تا اتفاقات خوبی برای شهر شیراز رقم بزند.

مجری خط دو مترو نیز اظهار کرد: در این کارخانه ۱۵ رینگ در روز خط تولید داریم که هفت هزار رینگ سگمنت لازم داریم و این ظرفیت در حال حاضر برقرار است و شش واحد خط تولید قابل‌مشاهده است.

رئیسی افزود: مرحله اول آرماتوربندی داریم مرحله بعد جاگذاری در قالب بعد بتن‌ریزی و درنهایت بخار دهی در هر سالن جداگانه انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به تجهیز کارخانه و تولید تراورس، سگمنت و سایر قطعات بتنی مورداستفاده در تونل‌ها و ایجاد این ظرفیت‌های جدید درمجموع شاهد کاهش هزینه ۱۵ تا ۲۰ درصدی در این پروژه هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز