خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری پایان سال سوم شورای شهر شیراز مطرح شد؛

افزایش کیفیت زندگی شهروندان با ارتقای زیر ساخت‌های عمرانی

افزایش کیفیت زندگی شهروندان با ارتقای زیر ساخت‌های عمرانی
کد خبر : ۱۵۱۲۹۳۸

رفع مشکلات زیست محیطی شیراز با جدیت در حال پیگیری است

نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر با حضور شهردار شیراز با موضوع تشریح ارائه گزارش عملکرد سال سوم شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست گفت: در سال گذشته 102 جلسه اعضای شورای اسلامی محلات، 6 جلسه رابطین شوراها، 16 جلسه دوره ای با شهرداران مناطق و در مجموع 31 بازدید از شهرک ها و محلات شهر شیراز صورت گرفته است.

محمد تقی تذروی افزود: در خصوص رفع مسائل و مشکلات محلات در مناطق مختلف شهرداری شیراز با استاندار فارس، رئیس کل دادگستری، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شیراز جلسات متعددی برگزار شد. تذروی ادامه داد: یاوران شورا به عنوان چشمان همیشه بیدار وبازوان همیشه توانمند شورا هستند که به دور از هر گونه مسائل سیاسی و جناحی قدم های بزرگ و مثبتی برای شهر بر می‌دارند.

 وی خاطر نشان کرد: مهم ترین اقدام که در این دوره از شورای ششم انجام شده است تثبیت جایگاه یاوران شورا بود.

در شیراز باید به موارد فرهنگی و مذهبی توجه ویژه شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت شورای شهر نیز گفت: این کمیسیون 71 مصوبه داشته که از این تعداد 58 مصوبه اجرا و 13 مصوبه نیز در دست پیگیری و اقدام می باشد.

 محمدرضا هاجری از تصویب 5 طرح کمیسیون در صحن شورا خبر داد و افزود: علاوه براین ها 74 لایحه کمیسیون فرهنگی نیز در صحن مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بودجه‌هایی که به مردم اختصاص دارد باید برای مردم صرف شود؛ گفت: طرح مسجد محوری و محله‌محوری در ۴۰۰ مسجد و حسینیه در ۱۵۳ محله شیراز انجام شده و ساخت ۱۱ سالن ورزشی در مناطق ۱۱ گانه در دستور کار قرار دارد.

 عضو شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه ساخت باغ خانواده یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد، از ساخت ۱۱ باغ مهر بانو در ۱۱ منطقه شهرداری شیراز خبر داد و گفت: طی این مدت کمک و مشارکت در ۵۰۰ مراسم آئینی شادی و عزاداری در محلات مختلف شیراز به مناسبت‌های گوناگون صورت گرفته است.

 همچنین در زمینه تکمیل تالار حافظ و ورزشگاه شهید سلیمانی مساعدت شده است.

رفع مشکلات زیست محیطی شیراز به جد در حال پیگیری است

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز  اظهار کرد: تعداد ۱۵ پروژه شاخص در مرحله اجرایی است و با توجه به نامگذاری شورا با عنوان سال نهضت خدمات رسانی در شیراز و انتخاب این کلان شهر به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا موجب شده است تا نگاه ویژه ای به حوزه خدمات شهری شود.

مسعود زارعی افزود: با توجه به اینکه شیراز پایتخت زیست محیطی آسیا است یک دبیرخانه تشکیل شده است تا یک کنگره آسیایی برگزار شود و در این راستا این دبیرخانه در راستای تهیه ۳ سند است.

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: آب‌های آلوده برای آبیاری مزارع کشاورزی، رودخانه چنار راهدار با 52 کیلومتر طول، معادن شن و ماسه غرب شیراز و فرآیند احداث ناقص تصفیه خانه هایی که در شهر شیراز در حال احداث است، چهار منشا آلودگی جدی زیست محیطی شهر شیراز بوده که با آن مواجه است.

زارعی ادامه داد: دسترسی به بازارچه های محلی که در این راستا معیشت مردم مورد توجه است و اقدامات جهت راه اندازی بازارچه ها در سطح مناطق در دستور کار است و در دو منطقه ۷ و ۹ اقدامات راه اندازی بازارچه های شهرداری به عنوان الگو در این دو منطقه در حال انجام است.

افزایش کیفیت زندگی شهروندان با ارتقای عملکرد زیر ساخت‌های عمرانی

در ادامه همچنین رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم با اولویت قرار دادن طرح‌های عمرانی و اجرای پروژه های کلان حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز و با ارتقای عملکرد خدمات دهی به شهروندان، سهمی در افزایش کیفیت زندگی همشهریان داشته است.

رضا محمدیان در تشریح اهم مصوبات این کمیسیون افزود: راهبری اجرای همزمان 4خط مترو در سطح شهر توسط سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری در دست اقدام است.

محمدیان ادامه داد: تصویب طرح های ترافیکی کم هزینه و پر بازده مانند مشخص کردن محدوده قانونی ایستگاه اتوبوس با خط کشی و ایجاد دسترسی جانبی در کنار گذر ایمان شمالی با قدوسی غربی از این جمله موارد هستند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در حوزه حمل و نقل پروژه های مختلف همچون نوسازی دستگاه ها همچون تاکسی، خرید ۱۲۳ اتوبوس، ۴۵ دستگاه ون، راه اندازی ۶۰ سامانه هوشمند تردد مکانی و کنترل، افزایش دوربین های ثبت تخلف سرعت، هوشمندسازی ۳ پارکینگ و احداث پل عابر پیاده و بهره برداری از تقاطعات انجام شده است.

اجرای تونل ملل به طول دوکیلومتر

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز  نیز در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳۹ مصوبه تصویب و ۱۲۳ مصوبه اجرایی شد و تحقق ۸۸ درصدی مصوبات این کمیسیون توسط شهرداری شیراز صورت گرفت.

 محمود صفایی افزود: دو مرحله ای شدن صدور پروانه به عنوان یکی از نقاط مثبت فعالیت این کمیسیون و اصلاح ضوابط و مقررات پارکینگ و اصلاح دریافت عوارض از دیگر اقدامات بوده است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: ایجاد دهکده گردشگری در باغ های قصردشت، توسعه پیاده راه سلامت و اجرای پل زندگی از دیگر مصوبات این کمیسیون است.

صفایی همچنین از اجرای تونل ملل به طول 2 کیلومتر از ابتدا بلوار نیایش تا قصردشت و اتصال به کمربندی شیراز در محور دروازه قرآن خبر داد و خاطر نشان کرد:این تونل در راستای پدافند غیرعامل دسترسی بزرگراه سلیمانی اجرا می شود.

ابلاغ 45 تصمیم به شهرداری شیراز در امر محرومیت زدایی

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت این کمیته در سال سوم شورای اسلامی شهر گفت: این کمیته با برگزاری 18 جلسه و بررسی 69 دستور کار نهایتاً 69 تصمیم را اخذ کرده که از این تعداد 45 تصمیم به شهرداری ابلاغ شده است.

سیده مریم حسینی ضابطه‌مندسازی و تصویب احکام قانونی مرتبط با امر محرومیت‌زدایی، شناسایی 40 محله هدف برای تخصیص 3 درصد اعتبارات محرومیت‌زدایی از بودجه، تلاش برای تحقق شعار سال و تأمین مسکن افراد بی بضاعت و کارکنان شهرداری را بخشی از اقدامات این کمیته دانست .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه تلاش این کمیته را متمرکز بر اقدامات محرومیت‌زدایی برای جوامع هدف همچون معلولان، افراد بی سرپرست، زنان بی‌خانمان، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و... عنوان‌کرد و گفت: علاوه بر اینها در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی نیز اقدامات درخوری توسط کمیته محرومیت زدایی انجام شده است.

بودجه سالانه شهرداری نسبت به سنوات گذشته هدفمندتر شده است

در ادامه این نشست، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ارائه گزارش این کمیسیون اظهار کرد: بودجه، مهمترین ابزار اجرای سیاست توزیع درآمد شهری و انعکاس رقمیِ فعالیت شهرداری و سیاستگذاری شورا است.

افسانه خواست خدایی گفت: شفافیت به عنوان یکی از ابزارهای پاسخگویی جزو حقوق عامه شهروندان می باشد. در سه سالی که در شورا خدمتگزاریم سعی بر آن داشته ایم تا در عموم موضوعات، این حقِ شهروندان تضییع نشود.

وی ادامه داد: موضوع شروع بودجه ریزی عملیاتی و بودجه ریزی برمبنای عملکرد و بهای تمام شده یکی از اقدامات کلیدی و سیاست گذاری شورای ششم بوده که در سال سوم شورا توجه ویژه به آن شده است.

 خواست خدایی تصریح کرد: در بودجه سالانه، شهرداری نسبت به سنوات گذشته نظام مندتر و هدفمندتر شده است و در قالب شش مأموریت  به شکل متوازن، توزیع گردیده است که شامل کالبدی و شهرسازی، محیط زیست و خدمات ، ایمنی و مدیریت ، حمل و نقل و ترافیک، خدمات مدیریت و اجتماعی و فرهنگی است.

ایجاد شهر پایدار اقتصادی از اولویت‌های کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری است

در ادامه این جلسه، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تامین منابع مالی پروژه های شهری یکی از ارکان اصلی مدیریت پروژه است که به تحقق آن مطابق برنامۀ زمان بندی کمک می کند.

علیرضا اسکندری با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها و تنوع نیازهای کلانشهرها اهمیت مباحث سرمایه گذاری را دو چندان کرده است، اظهار کرد: رشد منابع اقتصادی در زمان محدودیت منابع مالی نقش ارزنده ای در پیشرفت عمرانی دارد.

وی برخی از اقدامات شاخص کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر را برشمرد و تصریح کرد: ایجاد شهر پایدار اقتصادی و کمک به تامین منابع پایدار شهری، از اولویت‌های کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری است.

وی از برگزاری دوره‌ای کمیته رفع موانع سرمایه گذاری خبر داد و افزود: بررسی تکالیف سرمایه گذاری، بررسی مطالعات پروژه‌های سرمایه گذاری، بررسی لایحه سیاست‌های تشویقی توسعه صنعت گردشگری و بررسی بودجه سال 1403 و متمم بودجه سال 1402 از مهمترین اقدامات این کمیسیون است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با تشریح اهم مصوبات این کمیسیون ادامه داد: آیین نامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید و ملاک عمل شهرداری شیراز در این زمینه شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در راستای ایجاد منابع درآمدی جدید شهرداری شیراز موضوع سرمایه گذاری در زمینه رمز ارزها با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر پیشنهاد گردید که شهرداری در حال مذاکره با سرمایه گذاران بالقوه در این زمینه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز