خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خبر داد؛

تست عملیاتی اولین پهپاد آتش‌نشانی کشور در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۲۴

رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از رونمایی و تست عملیاتی پهپاد اطفاء حریق برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی عیدی پور با اعلام این خبر عنوان کرد: این اقدام با هدف ارتقا سطح امداد رسانی در حوادث شهر شیراز با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا است.

عیدی پور با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ در شهرداری شیراز به عنوان سال نهضت خدمات شهری نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: بی تردید خدمت رسانی در حوزه ایمنی بخش مهمی از این نهضت خواهد بود و سازمان آتش‌نشانی اقدامات موثر در این راستا در دستور کار قرار داده‌ است.

به گفته وی این محصول برای نخستین بار در سطح کشور توسط مهندسان کشورمان به مرحله تولید رسیده است تا یاری رسان آتش نشان در اطفاء حریق ساختمانهای بلند مرتبه در کلان شهرها باشد.

وی  با تاکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های روز در سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: رشد روزافزون جمعیت کلان شهرها و به دنبال آن افزایش تعداد ساختمان های بلند مرتبه و ضرورت افزایش آمادگی و اقدام به‌موقع در لحظه وقوع حریق در ساختمان‌ها، نیاز به ناوگان آتش‌نشانی به‌روز را افزایش داده است.

عیدی پور در بخش دیگری از توضیحات خود به عواملی که مهار آتش را به سمت استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین مجهز به انواع سنـسورهای اپتیـکی و الکتـرومکانیـکی سـوق داده اشاره کرد و افزود: محدودیت‌‌هایی که طراحی‌های شهری در استفاده از نردبان آتش‌نشانی ایجاد می‌کند در کنار ابعاد و موقعیت سازه‌های شهری همچون ساختمان های بلندمرتبه، هتل ها، عرض معابر و خیابان‌ها، تقاطع‌ها و کوچه‌ها، همچنین ریسک جانـی و امکان بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر به نیروی انسانی متخصص حین عملیات،ارتقاء چشمگیر دقـت، ایمنی و تـوان عملیاتی با بکارگیری دوربین‌ها و سنسورها از جمله این موارد است.

به اعتقاد عیدی پور، استفاده از پایش لحظه‌ای محیط حادثه و عملیات به کمک پهپاد، امکان کنترل و فرماندهی عملیات را بسیار اثربخش‌تر می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز