خبرگزاری کار ایران

معاون پیشخوان ملی مطرح کرد:

تفاوت توسعه کارآفرینی توسط ملّی استارتاپ با مؤسسات شتاب‌دهنده

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۶۵۴

معاون گروه مالی-اقتصادی پیشخوان ملّی به تشریح تفاوت‌های موجود راه‌اندازی یک کسب و کار توسط سامانه ملی استارتاپ و مؤسسات شتابدهندگی پرداخت.

به گزارش ایلنا، آرش کمالی در یک کنفرانس خبری در این باره به کارکرد ملی استارتاپ به عنوان یکی از سامانه‌های فعال زیرمجموعه گروه مالی-اقتصادی پیشخوان ملی در بخش تجاری و بازار اشاره کرد و گفت: ملی استارتاپ با هدف حمایت از گسترش کسب و کارهای کوچک و متوسط ، طرح‌هایی را که قابلیت رشد داشته و مورد نیاز بازار هستند را شناسایی کرده با استفاده از تیم های تخصصی ابتدا از منظر تقاضا، پتانسیل رشد، سرمایه بری و توسعه پذیری به مدت 12 تا 24 ماه مورد بررسی و آزمایش قرار می دهد.

کمالی گفت: در صورت مثبت بودن نتایج مذکور، زیرساخت آن کسب و کار را با قابلیت تیراژ بالا آماده سازی و سپس به هسته قدرتمند مالی و مخزن کالایی خود متصل می کند.

وی ادامه داد: کسب و کار هایی که توسط ملی استارتاپ در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، همگی متصل به هسته و مخزن بزرگ این مجموعه بوده و تمامی فرایند های آنها در این هسته پردازش می‌شود. این هسته ها در واقع قلب تپنده کسب و کارهای تاسیس شده توسط ملی استارتاپ بوده و تمامی عملیات کسب و کار ها از جمله پشتیبانی فنی، تامین موجودی کالا، تامین سرمایه در گردش ارز و ریالی، پشتیبانی مشتریان، بانکداری و در یک کلمه همه چیز بجز فرایند های تبلیغاتی را بجای متقاضی انجام میدهند.

معاون پیشخوان ملّی با اشاره به کارکرد سامانه ملی استارتاپ، او تأکید کرد که علاقمندان ورود به حوزه کارآفرینی و خویش‌فرمایی دیگر نیازی به نگرانی درباره چالش های راه اندازی یا موفقیت کسب و کار خود ندارند. چرا که سیستمی راه‌اندازی شده که بدون نیاز به هیچگونه پشتوانه ای و همچنین بدون نیاز به آزمون و خطا، یک کسب و کار آماده به کار تحت برند شخصی و با پشتوانه مالی و سرمایه لازم را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد که تنها نیاز آن معرفی و تبلیغات بوده و به همین دلیل جاده شکست در ملّی استارتاپ بسیار کوچک گردیده است.

به گفته کمالی؛ ملی استارتاپ تنها به فراهم کردن یک فرصت برای یک  کسب و کار خاص محدود نمی‌شود، بلکه توانسته است چندین فرصت متنوع را برای متقاضیان فراهم آورد و با گذر زمان، این مجموعه به طور پیوسته در حال افزایش خدمات و بهبود است. این نگرش وسیع و پویا، باعث جذب بیشتر افراد و شرکت‌ها به این سامانه شده و نشان از پیشرفت مداوم آن می‌دهد.

وی با بیان اینکه هزینه توسعه و ایده پردازی در ملی استارتاپ برای کاربران حذف شده است، به مزیت‌ استارتاپ‌های موجود در سامانه ملی استارتاپ‌ هم اشاره و خاطرنشان کرد: در ملی استارتاپ نیاز به پشتیبانی فنی و اداری و سرمایه اولیه نیست و ریسک راه‌اندازی هم بسیار پایین است. به عبارت دیگر یک فرد بدون هیچگونه امکانات یا توانایی خاصی میتواند یک کسب و کار با برند شخصی و تحت مالکیت خود داشته باشد که همه نیازهای آن را ملی استارتاپ تامین می کند.

معاون پیشخوان ملی با تاکید بر اینکه کلیه هزینه های زیرساختی و سرمایه اولیه کسب و کارهایی که برای متقاضیان تاسیس و دراختیار آنها قرار میگیرد بر عهده ملی استارتاپ است، به این نکته اشاره کرد که در این سامانه، علاوه بر اینکه کاربران نیازی به هزینه‌های بالایی ندارند، امکان استفاده از خدمات مشاوره‌ای در بخش مدیریت و تبلیغات در بازار نیز توسط بخش پشتیبانی فراهم شده است. این اقدامات باعث می‌شود که استارتاپ‌ها به راحتی و با هزینه‌های کمتر، بتوانند به سوی موفقیت در بازار هدایت شوند و رشد خود را تضمین کنند.

ویی در بخش پایانی سخنانش به تفاوت بین شتاب دهنده‌ها و ملی استارتاپ‌ هم اشاره کرد و اظهار داشت: ملی استارتاپ پلتفرمی نو ظهور است که قابل قیاس با هیچ کدام از ساز و کار های موجود حامی کسب و کار نمی‌یاشد، این سامانه امکان کارآفرینی را برای عموم مردم در هر شرایطی فراهم آورده است؛ در مقابل شتابدهنده‌ها موسساتی هستند که با استفاده از منابع مالی خود، معدود ایده‌هایی که دارای قابلیت رشد و توسعه هستند را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند و بزرگترین ضعف آن ها این است که برای عموم در دسترس نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز