خبرگزاری کار ایران

با حضور سه دانشمند بین المللی؛

سمینار بین المللی علمی ابررسانایی به میزبانی دانشگاه شیراز برگزارشد

سمینار بین المللی علمی ابررسانایی به میزبانی دانشگاه شیراز برگزارشد
کد خبر : ۱۴۴۷۳۵

سمینار علمی ابررسانایی با حضور سه دانشمند فیزیک جهان و ۴۰۰ تن از استادان و دانشجویان دانشکده‌های مهندسی و علوم پایه دانشگاه‌های شیراز، امروز در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد.

شیراز - ایلنا: سمینار علمی ابررسانایی با حضور سه دانشمند فیزیک جهان و ۴۰۰ تن از استادان و دانشجویان دانشکده‌های مهندسی و علوم پایه دانشگاه‌های شیراز، امروز در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، در این سمینار علمی پروفسور وارِن اِرل پیکِت(Warren Earl Pickett)، استاد ممتاز دانشگاه دیویس کالیفرنیا(امریکا) به بیان مطالبی در خصوص آخرین تحقیقات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزهٔ ابر رسانایی پرداخت.

پروفسور آنتونی جیمز لِگِت(Anthony James Legget)، برنده‏ ی جایزه‏ ی نوبل فیزیک سال ۲۰۰۳ و استاد دانشگاه ایلینویز امریکا و پروفسور پاول چو(Paul C. W. Chu)، کاشف نخستین ابر رسانای بالای دمای نیتروژن و استاد دانشگاه هوستون امریکا هم در این سمینار شرکت کردند و به پرسش‏های اساتید و دانشجویان پاسخ دادند.

در ادامه، اساتید خارجی با حضور در بخش فیزیک دانشگاه شیراز، به صورت صمیمی با اعضای هیئت علمی این بخش به گفتگو نشستند و با ظرفیت‏‌ها و توانمندی‏های بالای دانشگاه شیراز در حوزه فیزیک آشنا شدند.

رئیس بخش فیزیک دانشگاه شیراز، گسترش ارتباطات در سطح بین‏ المللی، توافق در خصوص اجرای پروژه‏های علمی مشترک، بررسی حضور اساتید دانشگاه شیراز در دانشگاه‏های معتبر بین‏ المللی در قالب فرصت‏های مطالعاتی و اجرای دوره‏های کوتاه مدت توسط اساتید مطرح بین‏المللی در دانشگاه شیراز را از جمله اهداف برگزاری این سمینارعلمی برشمرد.

دکتر غلامحسین بردبار، برگزاری چنین برنامه‏هایی را ارزشمند توصیف کرد و گفت: مواد ابر رسانادر صنعت کاربرد فراوانی دارند که از جمله‏ی آن‏‌ها می‌‏توان به ساخت قطعات الکترونیکی در ابعاد بسیار کوچک، انتقال برق از نیروگاه‏‌ها به شبکه‏ی توزیع، کاهش تلفات انرژی در سیستم‏های مختلف، ساخت کابل‏های بسیار نازک با راندمان بالا، ایجاد می‌دان‏های مغناطیسی قوی برای حرکت قطارهای سریع‏ السیر و کاربردهای نظامی اشاره کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز