خبرگزاری کار ایران

کسری ۱۳ هزار مگاواتی برق در فارس؛

تامین کسری انرژی با ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر ممکن است

تامین کسری انرژی با ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر ممکن است
کد خبر : ۱۴۱۰۳۹۸

تشریح مزایای نصب پنل‌های خورشیدی بر روی سقف واحدهای تولیدی

سمینار استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تامین برق صنایع استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز در این مراسم با اشاره به کسری ۱۳ هزار مگاوات برق در استان فارس در سال گذشته، گفت: برای جبران این ناترازی نیاز است که تقریبا ۱۳ نیروگاه در فارس احداث شود که این کار ۱۳ میلیارد دلار هزینه و پنج سال زمان نیاز دارد که در آینده نزدیک ممکن نیست.

محمد رضا سلاحی با بیان اینکه در شهرک صنعتی شیراز باید ظرفیت نسبی برای این شهرک ایجاد شود تا از موضوع مدیریت بار و بحث ۱۲ ساعت در هفته ایام گرم سال این مجموعه را معاف کرد تا این معافیت یک مزیتی برای صنعتی شدن شیراز ایجاد کن،افزود: با توجه به مشکلات و کمبودهایی که در زمینه تامین انرژِی برق به ویژه در فصول گرم سال ایجاد می شود، افزایش سهم انرژی تجدیدپذیر در تامین انرژی امری ضروری است.

وی ادامه داد: برخی کشورهایی که بعضا چندان نیز متومل نیستند در یک بازه ۱۰ ساله سهم انرژی های تجدید پذیر خود را افزایش چشمگیری داده اند.

سلاحی گفت: به رغم همه مشکلات در تابستان سال جاری سهم بخش مولد از مصرف انرژی در حوزه شرکت توزیع شیراز ۲ درصد افزایش داشته است.

تامین کسری انرژی با ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر ممکن است

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را برای صنعتگران در زمینه تامین انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: در شرکت توزیع شیراز تقریبا ۳۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید داریم که اگر بخواهیم با پیک مصرف مقایسه کنیم سهم انرژی تجدیدپذیر ما امروز کمتر از ۲ درصد است.

سلاحی ادامه داد: ظرفیت هایی که در ماده ۱۶ قانون جهش تولید احصا شده و بخشی این است که واحدهای بالای یک مگاوات که در توزیع شیراز ۱۱۹ واحد هست سالانه یک درصد از مصرف خود را از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین کنند.

تامین کسری انرژی با ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر ممکن است

امکان راه اندازی انرژی خورشیدی بر روی سقف سوله ها

مدیر نظارت و ارزیابی فنی شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز گفت: امکان راه اندازی انرژی خورشیدی بر روی سقف سوله ها در سطح شهرکهای صنعتی فارس در فضایی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ هکتار فراهم است که می توان ۴۳۵ مگاوات برق حاصل از انرژی خورشیدی در این واحدها تامین کرد.

محمد روستا، با اشاره به وجود ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس افزود: ما امسال به دلیل بحث مدیریت برق و کاهش قطعی برق در بخش خانگی، در خردادماه یک روز در هفته، تیرماه ۲ روز در هفته، مردادماه ۲ روز در هفته و شهریورماه یک روز قطعی برق در صنایع مستقر در شهرک صنعتی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: شهرک شهرکهای صنعتی فارس در جهت حمایت از استقرار واحدهای تولید انرژی تجدیدپذیر خورشیدی بر اساس دستورالعمل صنایع کوچک مزایایی را از بابت استقرار این واحدها فراهم کرده است.

وی، از مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز تقاضا کرد که برای آن دسته از صنایعی که می خواهند از مزایای نصب پنل های خورشیدی بر روی سقف واحدهای تولیدی خود استفاده کنند در زمینه قطع برق و مدیریت برق آنها امتیازاتی در نظر گرفته شود تا انگیزه آنها برای نصب این پنل ها افزایش یابد.

تامین کسری انرژی با ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر ممکن است

برای احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر گام برداریم

مدیر گروه سرمایه‌گذاری انجمن سازندگان، تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه روند جهانی نشان می دهد که حدود ۳۰ درصد سرمایه گذاری ها در فضای نیروگاه های تجدیدپذیر است، گفت: به منظور تامین کسری انرژی باید به سمت احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر گام برداریم.

حمید رضا بهمن آبادی افزود: البته این نیاز از طریق ایجاد نیروگاه‌های حرارتی هم می تواند تامین شود اما راه اندازی این نیروگاه‌ها هم زمان بر است، هم هزینه بسیار بالایی باید صرف احداث آن شود و علاون بر این آلودگی زیست محیطی نیز ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در مقابل سرعت راه اندازی نیروگاه های تجدید پذیر بسیار بالاتر است، هزینه راه اندازی آنها نیز به مراتب کمتر از نیروگاه های حرارتی است و با توجه به اینکه برای راه اندازی به سوخت نیاز ندارد با محیط زیست نیز سازگار است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز