یک مسئول خبرداد؛
اجرای 350 هزار مترطول خطوط ترافیکی در کلانشهر شیراز / خطوط ترافیکی با استانداردهای جهانی نوسازی میشوند
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز نقش خطوط ترافیکی در ایمنی معابر را پراهمیت ارزیابی کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز، علیحسین عباسی با تاکید بر این موضوع که صیانت از بیت المال در روند اجرای پروژههای کوچک و بزرگ مورد توجه ویژه قرار میگیرند، اظهار داشت: خطوط ترافیکی نقش ارزندهای در پیشگیری از تصادفات و ایمنی معابر دارند و سازمان عمران شهرداری در این زمینه از تکنولوژیهای روز دنیا بهره میبرد.
وی با اشاره به جزییاتی از این طرح گفت: تا چندی پیش برای اجرای خطوط ترافیکی فقط یک نمونه رنگ سرد آکرولیکی مورد استفاده قرار میگرفت که از ماندگاری مطلوبی برخوردار نبود و پس از گذشت یک ماه از بین میرفت. به همین دلیل پروژههای تحقیقاتی در دستور کار سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز قرار گرفت و کارشناسان این مرکز به جمع بندی برای استفاده از سه نوع رنگ با استفاده از دستگاه های مختلف برای ایجاد خطوط ترافیکی رسیدند.
عباسی افزود: نمونه اول دستگاه سرد آکرولیک است که در 4 ماهه اول امسال در حدود 190 هزار مترطول خطوط ترافیکی با بهره گیری از آن اجرا شده است. نوع دوم دستگه دوجزیی آکرولیک سرد است که دارای ضخامت 2800 میکرون بوده و دارای ماندگاری 4 ساله است و 50 هزار مترطول از معابر اصلی کلانشهر شیراز با بهره گیری از این شیوه خط کشی شده است.
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز با اشاره به مدیریت هزینهای که در این حوزهها اعمال میشود، گفت: از آنجایی که هزینه رنگ دوجزیی بالا است، در سال جاری سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز نسبت به خرید یک دستگاه اسپری برای خط کشی معابر اقدام کرد که با استفاده از آن مصرف رنگ تا یک چهارم کاهش یافت و این در حالی است که از ماندگاری 2 تا 3 سال برخوردار است. با استفاده از این شیوه بیش از 200 هزار متر طول از معابر کلانشهر شیراز خط کشی شده است.
وی گفت: رنگ دوجزیی همه استاندارهای ایمنی را دارا و به عنوان رنگ سبز شناخته میشود. همچنین این رنگ پس از اجرا تاپ کوت (پوشش نانو) اجرا شده که جذب آلودگی را به حداقل رسانده با اولین باران دوباره سفید و شفاف می شود.
عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ناوگان ماشین آلات سازمان عمران مجهز به دو دستگاه خط کشی محوری دو جزئی و یک دستگاه خط کشی محوری تک جزئی هافمن است که یکی از دستگاه های خط کشی دوجزئی مجهز به سیستم پاششی و دیگری دارای سیستم اسکرید می باشد.
این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که رنگ مورد استفاده در خط کشی محوری با این دستگاه ها از با کیفیت ترین مواد اولیه تهیه می شود، اظهار داشت: مهمترین ماده اولیه در تولید رنگ های دوجزئی رزین آن است که همواره از بهترین برندها انتخاب شده و تا 9 سال ماندگاری دارد.
وی گفت: خطوط ترافیکی محورهایی از کلانشهر شیراز که در سال های اخیر انجام شده از با کیفیت ترین نمونه های کشوری بوده و مطابق با استاندارد های جهانی است.
به گزارش ایلنا، تابه حال بیش از 350 هزار متر طول خطوط ترافیکی در محورهای زیر گذر شهیدان غلامی، کمربندی حد فاصل پل میلاد به سمت حسینی الهاشمی ، خیابان قدمگاه، محراب، بولوار ماذون قشقایی، خیابان ساحلی، بولوار چهل مقام و سایر معابر مهم شیراز از بهمن ماه سال گذشته تاکنون انجام شده و تلاش برای تقویت خطوط در سایر محورهای اصلی به صورت شبانه روزی تداوم دارد.