به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات صورت گرفت؛
پیام تبریک شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر شیراز
شهردار شیراز و رئیس و اعضای دوره ششم شورای شهر شیراز همزمان با فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی طی پیامهای جداگانه و شفاهی این روز را به فعالان عرصه روابط عمومی در حوزه مدیریت شهری و مجموعه شورا تبریک و تهنیت گفتند.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، ر ئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این پیام بیان کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب؛ روابط عمومی آیینه تمامنمای مراکز، سازمانها و نهادهای مختلف است که با هدف بهبود کیفیت خدمترسانی به مردم و ارتقای سطح ارتباطات با بخشهای مختلف یک جامعه، ایجاد شده است.
مهدی طاهری عنوان کرد: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، به گونهای است که موفقیت سازمانها و دوام آنها در عرصه فعالیتهای تخصصی به عملکرد آنها وابسته است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه از اهمیت این حوزه همین بس که رهبر انقلاب اسلامی، اطلاعرسانی را یک کار هنرمندانه قلمداد و همواره بر گردش صحیح و شفاف اطلاعات تأکید کردهاند، گفت: از دیدگاه ایشان، نباید مردم را در ابهام باقی گذاشت؛ شفافیت، اجتناب از پردهپوشی وقایع و تبیین حقیقت و اطلاعرسانی به افکار عمومی بسیار مهم است و مهمترین ممیزه جمهوری اسلامی ایران در بخش تشکیلات این است که مردم، مسؤولان را از خود دانسته و توقع غیر واقعی شنیدن و حرف سست شنیدن را ندارند، آنان حرف صادقانه می خواهند.
به گفته او؛ از جمله وظایف مهم روابط عمومیها، بیان شفاف حقایق و وقایع و اخبار درون و بیرون هر نهاد و سازمان و نیز اطلاع رسانی به موقع عملکرد سازمانها و نهادها و انعکاس مشکلات و موانع موجود در کشور و تبیین و شناسایی دشواریهای موجود و خصوصاً انتقال مطالبات جامعه به مسوولان و بالعکس است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: روابط عمومیها و رسانهها بهواسطه تواناییهایی که در برقراری ارتباط با جامعه و اطلاعرسانی، افکارسنجی و جهتدهی به افکار عمومی دارند و نقش واسطه بین مردم و مسئولین را ایفا میکنند، میتوانند نقش مؤثری در تبیین، ترویج و انتشار اخبار تلاشهای دولت و نهادهای مردمی در جهت اقتصاد مقاومتی داشته باشند و به عنوان دو بال عرصه اطلاعرسانی و پل ارتباطی میان دولت و ملت میتوانند در دستیابی به این هدف بزرگ بسیار تأثیرگذار بوده و با برنامهریزی و سیاستگذاری صحیح میتوانند به ایجاد همدلی میان دولت و ملت کمک کنند.
روابط عمومی باید در جایگاه نقدپذیری باشد
شهردار کلانشهر شیراز نیز با تبریک فرارسیدن روز “ارتباطات و روابط عمومی” به کلیه فعالان این عرصه بهویژه کارکنان مجموعه اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز اظهار کرد: روابط عمومی پل ارتباطی میان مردم و مسؤولین است و باید از روابط عمومی انتظارات چندگانه داشته باشیم.
محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه روابط عمومی باید پل ارتباطی چندگانه بین مردم و شهرداری باشد، افزود: در این مجموعه باید اقدامات در دست انجام شهرداری به نحو درست و شایسته اطلاعرسانی شود.
به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری کلانشهر شیراز؛ یکی از مهمترین موارد در حوزه ارتباطات و روابط عمومی نقدپذیری است و روابط عمومی باید جایگاهی باشد که پیشنهادها و انتقادات مردم را دریافت و به شهردار، معاونین و سایر کارکنان این دستگاه منعکس کند تا در راستای رفع مشکلات اقدامات لازم انجام شود.
او همچنین از اصحاب رسانه و سایر فعالان تلاشگر در این عرصه تشکر و قدردانی کرد.
خادمین خود در مجموعه شورا و شهرداری و سایر دستگاههای خدمات رسان است که میتوانند بهعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولین بوده تا مردم از زحماتی که برای آنها کشیده میشود، مطلع شوند و هم مشکلاتی که مردم در مسائل روزمره داشته توسط فعالین این عرصه به مدیران جهت رسیدگی و بررسی و حل مشکلات انتقال داده شود.