خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

فارس به لحاظ موقعیت استراتژیک شاهراه جنوب کشور است

فارس به لحاظ موقعیت استراتژیک شاهراه جنوب کشور است
کد خبر : ۱۳۱۱۷۷۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در حال حاضر ۲۱هزار کیلومتر شبکه راه در استان فارس وجود دارد که از این نظر استان ما با ۹و سه دهم درصد رتبه اول راه های کشور را دارد .

به گزارش ایلنا، علیرضا راستیار  در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری افزود: از این میزان راه  ۱۸۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۹۰۰کیلومتر راه اصلی، بیش۳۸۰۰کیلومتر راه فرعی و ۱۲هزار کیلومتر سهم راه های روستایی است که اینها جز شبکه ارزشمند راه های فارس هستند. 

وی ادامه داد:  هم اکنون ۶۰مجتمع خدمات رفاهی جاده ای در استان فعال هستند که از این نظر هم رتبه اول را داریم و در کنار آن ۱۵مرکز معاینه فنی  ،۲۱پاسگاه پلیس راه و ۱۴۷پایگاه اورژانس جاده ای از داشته های حوزه حمل و نقل جاده ای فارس است . 

راستیار با اشاره به موقعیت استراتژیک فارس به عنوان شاهراه جنوب کشور و قرار گرفتن در کنار چند استان صنعتی گفت: در حال حاضر ۴۱هزار ناوگان حمل ونقل کالا در استان داریم‌ که با ۶۰هزار نفر راننده در حوزه پخش حرفه ای کالا فعالیت دارند، بیش از ۲۶۵ شرکت حمل و نقل، ۲۵تشکل صنفی کارگری رانندگی ۱۹ انجمن صنفی شرکت ها و یک کانون صنفی شرکت ها در فارس حضور دارند که حاصل تلاش تمامی آنها در ۹ماهه امسال صدور بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بارنامه و انتقال ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی شهرستان های فارس  به مابقی استان های کشور بوده است. 

فارس به لحاظ موقعیت استراتژیک شاهراه جنوب کشور است

وی با اشاره به شکست خوردن توطئه دشمنان در از کار انداختن چرخ حوزه حمل و نقل در حوادث اخیر گفت: به رغم آنکه در چند ماه گذشته فراخوان‌هایی توسط معاندین  و گره زدن حوزه حمل و نقل به اعتراضات صادر شده بود، اما  تقدیر می کنیم از همکاری همه دستگاه های امنیتی فارس که با تعامل و رصد لحظه ای و همراهی وغیرت همه همکاران فعالان رانندگان و شرکت های در از حرکت نایستادند. چرخ این حوزه و ما در فارس کمترین چالش را در این زمینه داشتیم.

راستیار گذری هم به حوزه حمل مسافر زد و گفت: در حوزه حمل مسافر در حال حاضر بیش‌از ۳۶۰۰ ناوگان حمل مسافر شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری با بیش‌ از ۶۲۰۰ راننده حرفه ای در رفع شده ودر پرتو آن زیرساخت ها را توسعه دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ۱۴۷شرکت، ۱۱کانون  و۲۵پایانه مسافری در حوزه حمل مسافر فارس وجود دارد.

وی با اشاره به جابجایی بیش‌از ۶۰هزار زایر در اربعین توسط ناوگان حمل و نقل مسافر فارس  گفت: مشکل عمده  ما این است که بیشتر ۹۰درصد جابجایی کالا در فارس به عهده حمل و نقل جاده ای است  که در این راستا باید برای  اتصال ریلی و استفاده از حمل و نقل ترکیبی چاره ای اندیشیده شود. 

راستیار گفت: در این مدت بیش از۸۱ راه روستایی جدید در استان ایجاد شده و در کنار آن  ۱۱۴کیلومتر راه نیز بهسازی و نوسازی ،۶۰پروژه بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی آغاز و اجرای  ۲۰ مورد هم در دست مطالعه است. 

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فصل سرما و زمستان گفت :در حوزه راهداری با نزدیک شدن زمستان ۷۰۰راهدار با ۴۳۰انواع ماشین آلات عملیات راهداری زمستانه آماده انجام رسالت اصلی خود در حوزه راهدار هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز