خبرگزاری کار ایران

در شیراز انجام شد؛

رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس / شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی معرفی می شود

رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس / شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی معرفی می شود
کد خبر : ۱۲۸۷۸۲۰

مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و سیزدهمین‌نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور مسئولان استانی میراث فرهنگی استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در  این مراسم گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی بهتر ظرفیت‌های این ۳ گونه گردشگری خواهد بود و در جذب و تبادل گردشگر با کشور‌های اسلامی همسایه کمک شایانی کند.

موید محسن‌نژاد با بیان اینکه همزمانی برگزاری نمایشگاه‌ها برای تقویت این رویداد بوده، چون مخاطبان در سطح ملی و بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: رسالت‌های ما در صنایع دستی در کنار نمایشگاه گردشگری امکان تحقق بیشتری خواهد داشت و برای نمایشگاه گردشگری محور‌هایی در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها گردشگری خوراک است.

محسن‌نژاد با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه خوراک در سال‌های ۹۵ و ۹۴ در شیراز الگویی برای کشور شد، عنوان کرد: این امر نشان می‌دهد که استان فارس همواره الگو در سطح کشور بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گردشگری الکترونیک، مذهبی و ادبی را دیگر محور‌های نمایشگاه عنوان کرد.

تأثیر نمایشگاه های گردشگری در معرفی جاذبه‌های گردشگری

رئیس جامعه هتلداران فارس نیز در این مراسم به ضرورت ساخت و توسعه کمی هتل و مراکز اقامتی در این استان تاکید کرد و گفت: نمایشگاه های گردشگری تأثیر بسزایی در معرفی جاذبه‌های گردشگری و فعالیت هتل‌ها به مسافران و بازدیدکنندگان نمایشگاهی و علاقه مندان به سفر دارند.

حسن سیادتان افزود: فارس استانی است که نزدیک به ۳ هزار اثر تاریخی دارد و از تنوع و تعدد جاذبه‌های گردشگری برخورداراست و می‌طلبد تاسیسات رفاهی و خدماتی چون هتل در این استان رشد بیشتری یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشگاههای متعدد گردشگری در سطح کشور برگزار می‌شود از این رو باید نمایشگاه گردشگری شیراز متفاوت تر و گسترده تر برگزار شود.همانطور که استان فارس در بخش‌های مختلف از جمله ستاد تسهیلات سفر فارس به مقام برتری کشوری رسید باید در بحث نمایشگاه‌های گردشگری هم فارس مقام برتر را کسب کند.

رئیس جامعه هتلداران فارس عنوان کرد: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی است و همه دست به دست هم می‌دهیم تا دوازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس شیراز به خوبی برگزار شود و از نظر کمی و کیفی تأثیر گذار باشد.

نمایشگاهی با کیفیت و در شان هنر و هنرمندان شیراز و فارس برگزار شود

ابراهیم بختیاری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز در این مراسم  ابراز امیدواری کرد که نمایشگاهی با کیفیت و در شان هنر و هنرمندان شیراز و فارس برگزار شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: شیراز به عنوان مقصد گردشگری همیشه در ایران مطرح بوده و امروز بازارهای هدف این کلانشهر و استان خود را نمایان کرده است.

بختیاری به سیر تکامل گردشگری اشاره و عنوان کرد: در ٦٠-٧٠ سال گذشته، نخستین گردشگران تحت عنوان گردشگران انبوه مطرح می‌شدند که موجب رونق اقتصادی به واسطه کمیت می‌شد اما اکنون تنوع و ذائقه جایگزین گردشگری انبوه شده است.

او تاکید کرد: باید این نوع گردشگری پالایش و روزآمد و رویکردهای زیست محیطی، علمی و ... در آن گنجانده شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: وارد دنیایی شده‌ایم که پر از تنوع طلبی است و این مهم خود گردشگری متنوع را ایجاد کرده است به عنوان مثال؛ امروزتوریست‌ها به دنبال بازدید از اقامتگاه‌های بوم گردی، روستاها، بیایان و صحراهای ما هستند.

حضور ظرفیت‌های گردشگری مذهبی عراق در نمایشگاه بین‌المللی پارس

برگزارکننده دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس گفت: در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس که در شیراز برپا خواهد شد، کشور عراق به خصوص در حوزه گردشگری مذهبی حضور پررنگی خواهد داشت.

حمیدرضا صفرپور در حاشیه رونمایی از پوستر این نمایشگاه افزود: یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این نمایشگاه بخش گردشگری مذهبی است.

وی افزود: در این نمایشگاه حضور حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، حرم علی‌بن حمزه(ع) و مسجد نصیرالملک به عنوان مقاصد گردشگری مذهبی حضور خواهند داشت البته برای حضور سایر بقاع نیز با اوقاف فارس همکاری خواهیم داشت.

صفرپور اظهار کرد: در بخش بین‌الملل کشور عراق به خصوص در حوزه گردشگری مذهبی حضور پررنگی خواهند داشت تا بتوانیم این نوع گردشگری را رونق بخشیم.

برگزارکننده دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار کرد: این نمایشگاه طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت نمایشگاهی با همکاری شرکت سازه گستر آبرنگ ایرانیان این نمایشگاه را برپا خواهد کرد، افزود: رویکرد این نمایشگاه ملی و بین‌المللی است برخلاف سال‌های گذشته که در سطح استانی برگزار می‌شد.

صفرپور با یادآوری اینکه از استان‌های مختلف کشورمان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: در حاشیه نمایشگاه سعی کردیم خلاقیت ایجاد کنیم لذا ورودی به اجرای آیین‌های سنتی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های شبانه و به صورت پخش زنده از شبکه‌های فارس و سراسری کردیم.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز