خبرگزاری کار ایران

در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین سازمان صنایع کوچک و بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شد:

پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد به میزان صد درصد

کد خبر : ۳۹۸۳۰۱

در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشویق بخش‌خصوصی به اشتغال جامعه ایثارگری در شهرک ها نواحی صنعتی، بر پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد به میزان صد درصد توسط بنیاد شهید تاکید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و بین الملل، علی یزدانی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دو سازمان که با هدف کمک به ساماندهی کسب و کارهای خرد در واحدهای مستقر در شهرک و نواحی صنعتی سراسر کشور منعقد شد، اعلام کرد: این سازمان با انعقاد این تفاهم نامه آمادگی خود را برای همکاری با بنیاد شهید اعلام می‌کند زیرا این کار بسیار مقدس است و پیشنهاد می کنیم که بنیاد نماینده های خود را برای اشتغال به کار ایثارگران در 110 شهرک و ناحیه صنعتی معرفی کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  ایجاد شرایط لازم به منظورهم افزایی صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی را از برنامه های این سازمان توصیف و خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  در حمایت از صنایع کوچک و متوسط و تلاش مستمر دولت در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، بسترهای مناسب برای توسعه شبکه ها و خوشه های صنعتی در محدوده شهرک ها و نواحی صنعتی فراهم شده است.

وی در ادامه کاهش هزینه های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی از جمله راه دسترسی، آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه مرکزی فاضلاب و فراهم بودن امکانات جانبی مورد نیاز برای تولید را از مزایای استقرار واحدهای صنعتی در این مناطق برشمرد و گفت: سازمان آمادگی دارد فضای اداری جهت استقرار نماینده بنیاد به منظور تامین نیروی کار مورد نیاز واحدهای مستقر در شهرک ها و  نواحی صنعتی را در اختیار این مجموعه قرار دهد.

یزدانی در پایان با اشاره به ایجاد950 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور تصریح کرد: از این تعداد780 شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری زمین به بخش غیر دولتی قرار دارد.

در این مراسم همچنین مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز همکاری دو مجموعه را در راه اندازی و احیا واحدهای صنعتی راکد موثر برشمرد و گفت: تفاهم نامه مشترک میان دو سازمان علاوه بر ادای دین به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به دنبال زمینه ای است که این افراد وارد عرصه جهاد اقتصادی شوند.

وی با بیان این که برای تشویق بخش خصوصی به اشتغال کار جامعه ایثارگری تسهیلاتی در نظر گرفته شده است،  تصریح کرد: در این بسته تشویقی پیش بینی شده که بخش خصوصی اگر ایثارگر یا فرزند ایثارگری را به کار گرفت از برخی معافیت ها برخوردار خواهد بود.

ایزدی پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت پنج سال در ازای جذب و ارائه لیست واریز حق بیمه سهم کارفرما برای افراد معرفی شده از سوی بنیاد را از سیاست های تشویقی این مجموعه برشمرد و گفت: حق بیمه سهم کارفرمای جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد به میزان صددرصد و سایر مشمولین ماده 29 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به میزان پنجاه درصد پرداخت می گردد.

وی با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تصریح کرد: تمامی سازمان ها بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، ستادی را در این راستا تشکیل داده اند که در بنیاد هم کمیته های اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی ایثارگران تشکیل شده که در راستای تحقق شعار امسال و توانمند سازی جامعه ایثارگری اقدامات بسیاری را دنبال می کند.

در ادامه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهندس مقیمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی گفت: در حال حاضر 244 شهرک و ناحیه صنعتی  به شرکت های خدماتی واگذار شده است.

وی همچنین با بیان اینکه 96 درصد صنایع کل کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل داده است، افزود: هم اکنون 88 هزار واحد صنعتی در سراسر کشور دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد 37 هزار و 583 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی مستقر هستند.

مقیمی در ادامه ضمن تشریح برنامه حمایتی سازمان از واحدهای صنعتی کوچک و توسعه زیرساخت های  عمرانی در شهرک های صنعتی از بهره برداری 2 هزار طرح صنعتی تا پایان سال جاری خبر داد.

گفتنی است این تفاهم نامه در راستای تحقق آرمان های بلند امام شهیدان حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ویژه در تحقق شعار سال جاری و همچنین در اجرای سیاست های کلی قانون برنامه و سیاست های اصولی دولت تدبیر و امید با رعایت اولویت های مقرر قانونی برای اجرای طرح های خود اشتغال و کارآفرینی اعضای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و استفاده از ظرفیت های دو دستگاه بین مهندس علی یزدانی معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز