خبرگزاری کار ایران

یک عضو اتاق بازرگانی تهران بیان کرد:

توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و ایجاد ارزش مشترک برای محبوبیت برندها

توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و ایجاد ارزش مشترک برای محبوبیت برندها
کد خبر : ۳۹۶۷۲۱

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: مسئولیت های اجتماعی در هر شرکتی باید به شکا دستورالعمل در آید و به شکل سند موجود باشد ، به طور مثال به کارگیری کودکان کار توسط پیمانکاران ممنوع باشد.

به گزارش ایلنا فاطمه دانشور،‌ عضو اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای شهر تهران در سومین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان،‌توجه به مسئولیت های اجتماعی از سوی شرکت ها را در محبوبیت آنها بسیار مهم دانست و گفت: تولید ثروت در کنار رعایت کدهای اخلاقی و  کسب و کار مسئولانه سبب می شود تا در شرایط کشور،‌به اصول اخلاقی پایبند باشیم.

وی با اشاره اینکه،‌مفهوم مسئولیت اجتماعی در دنیا قدمتی 30 ساله دارد،‌افزود: در ایران توجه به این امر جدید است و حدود 65 سال پیش کمیسیون مسئولیت اجتماعی در اتاق بازرگانی تشکیل شد.

دانشور ادامه داد: در ابتدا پذیرش اینکه در کنار فعالیت‌های اقتصادی،‌توجه به مسائل اجتماعی نیز در دستور کار باشد، بسیار سخت بود زیرا اغلب افراد عقیده داشتند که فعالیت‌های خیریه ای انجام می دهند در حالی که فعالیت های خیریه تنها بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی به شمار می رود.

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: مسئولیت های اجتماعی در هر شرکتی باید به شکا دستورالعمل در آید و به شکل سند موجود باشد ، به طور مثال به کارگیری کودکان کار توسط پیمانکاران ممنوع باشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شناسایی چالش‌های اجتماعی و رفع آن‌ها علاوه بر جلوگیری از بحران‌های اجتماعی،‌ به ایجاد ارزش مشترک بین بنگاه و جامعه پیرامونی کمک می‌کند.

دانشور گفت: در واقع با این نگاه،‌ارزش‌های بازار تنها ارزش مالی نیست و توجه به اجتماع را نیز شامل می شود.

هادی اسدی،‌دبیر این جشنواره نیز با اشاره به اینکه این مصرف‌کنندگان هستند که به یک برند اعتیار می دهند،گفت: تا پیش از این رویدادی در کشور وجود نداشت که محبوبیت برندها را بر اساس نظر مصرف‌کنندگان بسنجد اما دست‌اندرکاران این جشنواره تلاش کردند تا با نظرسنجی ملی،‌برندهای محبوب را بر اساس نظر مصرف‌کنندگان انتخاب نمایند.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا توجه به سلیقه مصرف‌کننده را از شعار خارج کنیم و این امر در فعالیت شرکت‌ها نقش پررنگ‌تری پیدا کند.

دبیر جشنواره ادامه داد: این جشنواره به دنبال کسب اعتبار برای برندها و ایجاد ارزش برای آن‌ها با توجه به نظر مصرف‌کنندگان است.

سومین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان شب گذشته در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار و  طی آن نشان زرین و سیمین برندهای برتر و هواداران منتخب اعطا شد.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز