خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه تجارت خبر داد:

برگزاری بیش از 800 نمایشگاه داخلی در سال آینده/ درخواست از واحدهای تولیدی برای حضور منسجم در نمایشگاه‌ها

برگزاری بیش از 800 نمایشگاه داخلی در سال آینده/ درخواست از واحدهای تولیدی برای حضور منسجم در نمایشگاه‌ها
کد خبر : ۳۴۲۵۸۳

رییس سازمان توسعه تجارت از تدوین و نهایی شدن تقویم نمایشگاه‌های داخل کشور خبر داد و گفت: در سال آینده بیش از 800 نمایشگاه در قالب 77 عنوان نمایشگاهی در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا ، «ولی‌الله افخمی‌راد» با اعلام این خبر گفت: در سال 95 علاوه بر برگزاری 800 نمایشگاه‌ داخلی در زمینه گروه‌های کالایی و خدماتی، بیش از 60 عنوان نمایشگاه اختصاصی، تخصصی و بین‌المللی خارجی نیز در کشورهای هدف و بازارهای اولویت‌دار تدوین و به تصویب رسیده است.

وی به رعایت همپوشانی‌های زمانی، مکانی و موضوعی نمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تقویم نمایشگاهی کشور با هدف استفاده هرچه بهینه از فرصت‌های تجاری، فراهم کردن شرایط حضور هر چه بیشتر واحدهای تولیدی ـ صادراتی داخلی و خارجی در نمایشگاه‌ها و همچنین استفاده حداکثری از شرایط پسا برجام، تدوین و تصویب شده است.

افخمی‌راد خاطرنشان کرد: در تدوین تقویم نمایشگاهی، تلاش شده است تا نسبت به شناسایی فرصت‌های تجاری و همچنین توانمندی‌های بالقوه و بالفعل کشور و نیازمندی‌های بازارهای هدف اقدام لازم صورت گیرد و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، نسبت به طراحی نمایشگاه تخصصی در داخل و خارج اقدام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت برگزاری یا مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی تجاری در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذار در بازاریابی و توسعه تجارت، افزود: شرایطی فراهم شده است تا بنگاه‌های کشور از فرصت برگزاری نمایشگاه‌ها به نحو احسن استفاده و با بررسی تمامی نمایشگاه‌ها، مقدمات حضور و مشارکت خود در این نمایشگاه‌ها را فراهم کنند.

افخمی‌راد از واحدهای تولیدی ـ صادراتی خواست با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود و همچنین نیازمندی‌های بازارهای هدف نسبت به برنامه‌ریزی منسجم برای حضور در نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی داخلی و خارجی اقدام کنند.

وی با اعلام این نکته که تقویم نمایشگاه‌های 31 استان از طریق پورتال سازمان و سایر مجاری خبری به اطلاع عموم خواهد رسید، خواستار توجه جدی و همه جانبه به مقوله نمایشگاه‌های تجاری به عنوان یکی از ابزارهای توسعه صادرات غیرنفتی به خصوص در دوران پساتحریم شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: شرکت‌های نمایشگاهی استانی باید با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ضمن فراهم کردن فضای ملی برای مشارکت شرکت‌های تولیدی و صادراتی، موضوعات نمایشگاهی را با توجه به توانمندی‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صنعتی و خدماتی استان‌های کشور مشخص کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز