با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت:
۱۸۸۲مرکز اطلاع رسانی لوازم خانگی شد
عدم اطلاع برخی مشتریان از گارانتی های رسمی و معتبر علی رغم تکالیف قانونی وارد کنندگان برای ارایه خدمات پس از فروش موجب شده تا برخی این محصولات را با گارانتی متفرقه به مشتریان عرضه کنند و خریداران تنها پس از خرابی این وسایل متوجه زیان اقتصادی خود و کشور می شوند.
مشتریان برای جلوگیری از خرید لوازم خانگی تقلبی و قاچاق، می توانند از طریق مراجعه به سایت یا تماس با سامانه ۱۸۸۲ از اصالت گارانتی و مراکز فروش و خدمات پس از فروش معتبر لوازم خانگی مطلع شوند.
مدیر عامل مرکز اطلاع رسانی لوازم خانگی ۱۸۸۲ اعلام کرد: این مرکز با مجوز رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اطلاع رسانی به مردم در مورد برندهای لوازم خانگی و مراکز خدمات پس از فروش معتبر و مقابله با گارانتی های تقلبی در بازار این محصولات آغاز به کار کرده است.
مهرداد طوریان، راه اندازی این مرکز را گامی در راستای دستورالعمل مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ مبنی بر کاهش تصدی دولت در بازار کالا و خدمات قلمداد کرد و افزود: اطلاع رسانی مراکز فروش و خدمات پس از فروش شرکت های قانونمند در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و آگاهی مصرف کنندگان در جلوگیری از واردات کالای تقلبی و قاچاق خواهد بود.
وی، پیش شرط حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات کالای تقلبی و قاچاق را آگاهی مصرف کنندگان از شرکت های دارای مجوز و شناسنامه دار حوزه لوازم خانگی دانست و افزود: مصرف کنندگان برای دریافت اطلاعات لازم می توانند با شماره تماس ۱۸۸۲ و یا مراجعه به وب سایت www. ۱۸۸۲. ir از فهرست مراکز فروش و خدمات پس از فروش شرکت های شناسنامه دار، قانونی و معتبر لوازم خانگی به صورت رایگان مطلع شوند.
طوریان با اشاره به حجم گردش مالی سالانه چند میلیارد دلاری واردات قانونی و قاچاق لواز خانگی و ابراز تاسف از سوء استفاده برخی وارد کنندگان و فروشندگان افزود: با وجود اخذ مجوز رسمی فعالیت مرکز ۱۸۸۲ از وزارت صنعت، معدن و تجارت، متاسفانه برخی با عدم همکاری سعی در کارشکنی و مانع تراشی برای اطلاع رسانی این سامانه در مقابله با واردات غیر قانونی و قاچاق لوازم خانگی دارند و این در حالی است که اکنون بازار لوازم خانگی مملو از کالای تقلبی، قاچاق و گارانتی های زیر پله ای است که زیان اقتصاد کشور و مصرف کنندگان را به دنبال دارد.
مدیر عامل مرکز اطلاع رسانی لوازم خانگی ۱۸۸۲ افزود: عدم اطلاع برخی مشتریان از گارانتی های رسمی و معتبر علی رغم تکالیف قانونی وارد کنندگان برای ارایه خدمات پس از فروش موجب شده تا برخی این محصولات را با گارانتی متفرقه به مشتریان عرضه کنند و خریداران تنها پس از خرابی این وسایل متوجه زیان اقتصادی خود و کشور می شوند.
طوریان با اشاره به این که مصرف کنندگانی که خواستار خرید لوازم خانگی با کیفیت و گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب هستند می توانند اطلاعات لازم را از طریق این مرکز دریافت کنند، افزود: این اقدام ضمن حمایت از تولید کنندگان و واردکنندگان قانونی و معتبر، منجر به حذف شرکت های زیر پله ای خواهد شد.
وی با بیان این که، خریداران لوازم خانگی معتبر می توانند از طریق وب سایت مستقیما مشکلات خود را به مدیران شرکت های قانونمند منعکس و یا در صورت عدم دریافت خدمات مناسب شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت اعلام کنند، افزود: مشتریان لوازم خانگی هنگام خرید باید مشخصات کامل محصول خریداری شده مانند، نام کشور تولید کننده، تائیدیه سازمان ملی استاندارد، فهرست مراکز خدمات پس از فروش با تائیدیه سازمان حمایت، دفترچه راهنمای نگهداری و عیب یابی محصول به زبان فارسی را همراه با فاکتور رسمی از فروشندگان لوازم خانگی بخواهند تا در صورت نیاز عامل توزیع کننده جوابگوی فروش کالای خود در مراجع ذیصلاح باشد.