خبرگزاری کار ایران

ناگفته های نامزد ردصلاحیت شده در دوره احمدی نژاد:

با همدستی مدیران سنتی اتاق و دستگاههای خاص رد شدم

با همدستی مدیران سنتی اتاق و دستگاههای خاص رد شدم
کد خبر : ۱۶۰۶۵۸

با پیگیری‌هایی که در هشت سال گذشته در شورای عالی نظارت و دستگاه قضایی به انجام رسید، مشخص شد که همه داستان‌هایی که علیه من درست شد خلاف قانون و آئین نامه بوده است.

محمدرضا بهزادیان که یکی از اثر گذار‌ترین چهره‌های انتخابات اتاق‌های بازرگانی لااقل در سه دوره قبل به شمار می‌رود گفت: دولت نهم و دهم بخش خصوصی را به تعطیلی کشاند.

محمد رضا بهزادیان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص انتخابات آینده اتاق بازرگانی اظهار داشت: انتخابات رئیس اتاق تهران در اسفند ماه سال ۹۳ برگزار خواهد شد و بنده نیز در این انتخابات شرکت خواهم کرد.

وی افزود: با بی‌مهری دولت احمدی‌نژاد بنده که رئیس قانونی اتاق تهران بودم اخراج شدم و در دو دوره گذشته انتخابات صلاحیت بنده که منتخب فعالان اقتصادی در اتاق‌های تهران و ایران بودم تایید نشد و هر بار با همدستی مدیران سنتی اتاق و با کمک دستگاه‌های خاص به نوعی رد شدم.

بهزادیان تصریح کرد: هر چند که بین فعالان اقتصادی در بنگاههای کشور انسانهای بسیار شایسته و توانمندی حضور دارند اما در شرایطی که برخی بنده را برای ریاست این اتاق انتخاب می‌کنند من نیز در انتخابات شرکت خواهم کرد، بنده هم اکنون از سوی دستگاه قضایی در حال رسیدگی به موانع حضورم در اتاق هستم و در انتخابات شرکت خواهم کرد و رای نیز خواهم آورد و مسلم است سیاستهای گذشته پایدار نخواهد ماند.

بهزادیان با بیان اینکه بالاخره روزی خورشید از پس ابر‌ها بیرون می‌آید افزود: با پیگیری‌هایی که در هشت سال گذشته در شورای عالی نظارت و دستگاه قضایی به انجام رسید، مشخص شد که همه داستان‌هایی که علیه من درست شد خلاف قانون و آئین نامه بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که اتاق بازرگانی کشور ما با اتاقهای بازرگانی سایر کشور‌ها چه تفاوتهایی دارد خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان یک سازمان متشکل از همه بخشهای صنعتی، کشاورزی خدمات و بازرگانی در همه کشور‌ها از منافع بخش خصوصی در مقابل دولت دفاع می‌کند و تصمیمات اقتصادی را براساس افزایش راندمان و بازدهی بنگاههای اقتصادی اتخاذ می‌کند و با پیشنهادات قانونی که ارائه می‌دهد سود اعضا سال به سال افزایش پیدا می‌کند. این درحالی است که این نوع فعالیت در اتاق بازرگانی کشور ما صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم بخش خصوصی به تعطیلی کشانده شد افزود: رشد و توسعه اقتصادی منفی ۵ درصد گواه این موضوع است.

بهزادیان ادامه داد: مقررات قانونی که در اتاق‌های بازرگانی دنیا وجود دارد از منافع اقتصادی اقشار مختلف جامعه اعم از نویسندگان، خبرنگاران، هنرمندان، صنعتگران، تجار، کشاورزان و غیره حمایت می‌کند و همه این افراد می‌توانند در اتاق‌های بازرگانی عضویت داشته باشند این در حالی است که در اتاق بازرگانی ما تاکنون این اتفاق رخ نداده و از منافع این افراد هیچ دفاعی نشده است در حالی که یک گستره وسیعی از اقشار گوناگون می‌توانند در اتاق بازرگانی کشور حضور داشته باشند که با اصلاح مقررات این کار شدنی است.

بهزادیان در پاسخ به این پرسش که چرا حوزه بازرگانی پر رنگ‌تر از سایر بخش‌ها در اتاق مشغول به فعالیت است افزود: هیچ‌گاه صنعت در ایران توسعه پیدا نکرده است هر چند در دهه پنجاه این اتفاق در حال وقوع بود اما با آغاز جنگ و پس از آن دوران سازندگی وضعیت صنعت و شهرک‌های صنعتی رو به وخامت رفت و بدلیل اینکه صنعت در کشور ما پایه محکمی ندارد نماینده‌های آن هم در اتاق نمی‌توانند همانند بخش‌های دیگر حضوری فعال داشته باشند، هر چند بنده معتقدم بخش بازرگانی و ترخیص کاران و… نیز چندان پر رنگ عمل نکرده‌اند و برخی فعالان این عرصه سازمان های خاص و بانک‌ها هستند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز