مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی:
افتتاح خط مستقیم کشتیرانی بین بنادر ایران و چین
پیش از این محمولات کانتینری کشتیرانی در بندر شانگهای چین تخلیه و به صورت محمولات فیدری به بندر دالیان ترانشیپ می شد که حتی خطوط خارجی مجددا در دبی ترانشیپ می کردند و این امر موجب اضافه شدن زمان ترانزیت، خواب سرمایه برای صاحبان کالا و افزایش هزینه حمل فیدر به محمولات می شد که با افتتاح این خط از این پس حمل مستقیم محمولات کانتینری به بنادر دالیان و لیان یونگانگ و بالعکس در زمان کوتاهتری انجام می گیرد.
مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی از آغاز حمل مستقیم کالا میان بنادر ایران و چین خبر داد و گفت: حمل مستقیم کالا بین بندرعباس و بنادر دالیان و لیان یونگانگ چین و بالعکس به منظور ارائه خدمات بهتر و ایجاد مزیت رقابتی برای صاحبان کالا صورت می گیرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی مانا، حمزه کشاورز افزود: بندر دالیان که در شمال چین واقع شده است پیش از این به عنوان یک بندر ترانشیپی(فیدر) برای محمولات ایرانی شناخته می شد که با این اقدام، امکان استفاده از این بندر به صورت بندر اصلی فراهم شد.
وی به مزیت افتتاح این خط در ارائه خدمات سریعتر و کاهش هزینه حمل محمولات برای صاحبان کالا اشاره کرد و افزود: پیش از این محمولات کانتینری کشتیرانی در بندر شانگهای چین تخلیه و به صورت محمولات فیدری به بندر دالیان ترانشیپ می شد که حتی خطوط خارجی مجددا در دبی ترانشیپ می کردند و این امر موجب اضافه شدن زمان ترانزیت، خواب سرمایه برای صاحبان کالا و افزایش هزینه حمل فیدر به محمولات می شد که با افتتاح این خط از این پس حمل مستقیم محمولات کانتینری به بنادر دالیان و لیان یونگانگ و بالعکس در زمان کوتاهتری انجام می گیرد.
مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی هدف از برقراری این فعالیت را امکان خدمات رسانی مطلوب تر به صاحبان کالا ذکر کرد و افزود: کاهش زمان ترانزیت، حذف عملیات فیدر و ترانشیپی، تقابل هزینه ها و امکان ارائه نرخ پایین تر، پذیرش مستقیم کالا از گمرک دالیان و ترغیب صاحبان کالا در بنادر خشک داخلی جهت حمل کالا با خط کانتینری ملی از جمله مزایای افتتاح این خط است.
کشاورز اظهار داشت: در اولین سفر انجام شده به این بندر، تعداد ۸۰۰ TEU محمولات کانتینری تخلیه و ۳۹۵ TEU بارگیری شده است که انتظار داریم با امکانات فراهم شده، شاهد استقبال روزافزون صاحبان کالا و افزایش مراودات در این مسیر باشیم.
وی با اشاره به افزایش حمل محمولات کانتینری به این بندر گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، شاهد افزایش میزان حمل محمولات کانتینری تا میزان ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ TEU کانتینر در هر ماه در این بندر باشیم.