خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه تالارداران تهران در گفتگو با ایلنا:

ورودیه تالاهای عروسی تهران ۲۰۰ هزار تومان است

ورودیه تالاهای عروسی تهران ۲۰۰ هزار تومان است
کد خبر : ۱۴۰۴۵۶

بر اساس قانون نظام صنفی جدید مصوبه مجلس شورای اسلامی هیچ واحد صنفی بدون مجوز حق درج اگهی را نداشته و رسانه‌ها نیز باید از این قانون تبعیت کنند.

رییس اتحادیه تالارداران تهران گفت: ورودیه تالاهای عروسی تهران ۲۰۰ هزار تومان است و امسال نرخ ورودیه تغییری نکرده است.

خسرو ابراهیمی، رییس اتحادیه تالارداران تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دو بخش تجهیز مجالس و تالارهای تهران به غیر از منطقه ۱ شهرداری و شهر ری از زیر مجموعه‌های اتحادیه تالارداران است.

وی افزود: متاسفانه علی رغم اعتراض‌هایی که اتحادیه تالارداران به برخی از روزنامه‌ها در خصوص جلوگیری از درج شماره تلفن‌های افراد سودجو در غالب برگزارکنندگان مجالس عروسی داشته تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی روزنامه‌ها صورت نگرفته است.

ابراهیمی در خصوص اعلام نرخ های گوناگون از سوی برگزارکنندگان مجالس عروس افزود: امسال در ورودیه تالارهای تهران تغییری اعمال نشده و ۲۰۰ هزار تومان سال گذشته همچنان اخذ می‌شود البته به غیر از روزهای تعطیل عید‌ها و پنج شنبه و جمعه که نرخ ورودی بیشتر است و ۱۰ درصد حق سرویس و ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده مبلغ دیگری دریافت نمی‌شود.

وی گفت: در قانون نظام صنفی جدید مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز مصوب شده هیچ واحد صنفی بدون مجوز حق درج اگهی ندارد و رسانه‌ها هم باید از این قانون تبعیت کنند و تنها آگهی واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند را درج کنند.
اگر در این مورد شکایتی از سوی مردم وجود دارد می توانند به شماره ۸۸۵۳۵۲۵۵ تماس بگیرند و اتحادیه و کمیته بازرسی سریعا اقدام خواهد کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: منوی غذای تالار‌ها از سوی اتحادیه بررسی می‌شود که سفارشات بر اساس سلیقه مشتری است که بجز غذاهای خاص نظیر بوقلمون و غذاهای خارجی نرخ سایر غذاهای روتین مانند زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو و جوجه کباب از سوی کمیسیون فنی اتحادیه بررسی می‌شوند.

وی در خصوص برگزاری مراسم عروسی در هتل‌ها و باغات اطرف تهران گفت: هتل داران ورودیه‌های چند میلیونی از مردم اخذ می‌کنند که نوعی اجحاف در حق مردم است البته هتل‌ها زیر مجموعه اتحادیه تالارداران نیستند و باغهای تهران نیز در صورتی که سالن‌های جدا برای خانم‌ها و آقایان داشته باشند ودارای پروانه باشند منعی برای برگزاری مراسم عروسی ندارند.

گفتنی است همزمان با پایان یافتن ماه‌های محرم و صفر به تدریج برگزاری مجالس و جشن‌های عروسی افزایش یافته و این در حالیست که هر روزه در روزنامه‌ها و سایت‌ها شاهد تبلیغات شرکت‌ها و موسساتی هستیم که به انواع مختلف و اعلام قیمت‌های مناسب سعی در جذب مشتری دارند. اما نکته اصلی در این است که زوج‌های جوان در هنگام عقد قرار داد با مواردی مواجه می‌شوند که شرکت سعی دارد تا تخفیفات ظاهری خود را پوشش دهند تا جاییکه برخی از شرکت‌ها بابت شستن ظروف میهمانان نیز تقاضای دریافت وجه دارند. ضمن آنکه معمولا این شرکت‌ها پس از دریافت مبلغ قرارداد آن هم به صورت پیش پرداخت بسیاری از تعهدات خود را انجام نداده و دست مشتری هم برای مطالبات خود به جایی بند نیست. البته باید توجه داشت علی رغم تاکید اتحادیه تالارداران مبنی بر عقد قرار داد با شرکت‌های معتبر، اما به نظر می‌رسد نظارت صورت گرفته از سوی متولیان و مسئولان این اتحادیه کافی نیست.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز