خبرگزاری کار ایران

یارانه نهاده‌های تولید کشاورزی تعیین شد

یارانه نهاده‌های تولید کشاورزی تعیین شد
کد خبر : ۱۲۶۸۴۸

سقف میزان توزیع و قیمت فروش انواع کود شیمیایی و کودهای آلی و زیستی(ارگانیک) در سال جاری با رعایت صرفه و صلاح دولت از محل تولیدات داخلی یا واردات توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود.

دولت، یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال جاری را ۸۱۳۹ میلیارد ریال تعیین کرد.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال جاری از محل جزو(۲) ردیف(۵۲۰۰۰۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور توزیع شود.

بر این اساس، یارانه کود شیمیایی به استناد بند(ز) ماده(۱۴۳) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، اعتبار این ردیف که شامل کودهای آلی و زیستی(ارگانیک) تولید داخل می‌شود ۶.۳۵۹. ۴۴۱ میلیون ریال است.

همچنین یارانه بذر۹۸۰.۰۰۰ میلیون ریال، انواع نهال ۲۰۰.۰۰۰ میلیون ریال، بهینه‌سازی مصرف سموم و کود شیمیایی ۳۵۰.۰۰۰ میلیون ریال، اصلاح نژاد دام روستایی ۱۰۰.۰۰۰ میلیون ریال، توسعه خدمات بهداشتی، درمانی دام‌های روستایی و عشایری، واکسن دام، سموم، مواد ضد عفونی کننده و بیولوژیک ۱۵۰.۰۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین سقف میزان توزیع و قیمت فروش انواع کود شیمیایی و کودهای آلی و زیستی(ارگانیک) در سال جاری با رعایت صرفه و صلاح دولت از محل تولیدات داخلی یا واردات توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود.

بر اساس این مصوبه، دستگاه مباشر تامین و توزیع کود شیمیایی وارداتی موظف است مشخصات کودهای مذکور از قبیل نوع، قیمت و آنالیز ترکیب کود را به صورت واضح و قابل رویت روی کیسه های کود شیمیایی درج کند.

وزارت جهاد کشاورزی مجاز است مابه التفاوت خرید و توزیع انواع کود شیمیایی از ابتدای سال جاری را تا تاریخ ۱۳۹۲.۶. ۱ بر مبنای قیمت فروش سال گذشته از سر جمع اعتبارات یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی تسویه کند.

همچنین وزارت جهاد کشاورزی مجاز به جابجایی مقادیر پیش‌بینی شده به شرط عدم تغییر در جمع مقادیر است.

بر این اساس، هزینه‌های مترتب بر عملیات تامین و توزیع انواع کود شیمیایی و کودهای آلی و زیستی از جمله هزینه‌های مالی که مطابق قانون به عهده دولت است، در سقف تعیین شده در این تصویب نامه از محل اعتبار تعیین شده پرداخت می‌شود.

این مصوبه ۱۱ آذر ۹۲ از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز