خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

ال‌سی ۳۰ درصدی بیشتر به نفع بانکهاست / نباید دلخوش به توافقنامه ژنو باشیم

ال‌سی ۳۰ درصدی بیشتر به نفع بانکهاست / نباید دلخوش به توافقنامه ژنو باشیم
کد خبر : ۱۲۴۹۰۷

بانکها همیشه راه حلی برای فرار حمایت از تولید کنندگان دارند / به نظر می‌رسد فرصتی طلایی در این شش ماه پیش روست و اگر هوشمندانه با مسائل اقتصادی برخورد شود، می‌توان فرصت‌های اقتصادی را جایگزین چالش‌های اقتصادی کرد، این در حالی است که در مقابل خوش‌بینی پیش از حد باعثترمز در برنامه‌ها می شود.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: ال‌سی ۳۰ درصدی بیشتر به نفع بانکهاست تا تولیدکنندگان، بانکها مصوبات دولت را در جهت منافع خود پیاده می‌کنند.

محمد رضا دیانی، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شرایطی که برای ال‌سی ۳۰ درصدی گذاشته شده، اظهار داشت: به نظر می‌رسد این شرایط بیشتر به نفع بانک‌هاست تا تولید کنندگان و تفاوت چندانی با گذشته ندارد و تنها ظاهر آن تغییر کرده است.

وی افزود: بانکها هم اکنون ارز را از پیش می‌گیرند و این موضوع تنها خواب سرمایه و هزینه بیشتر برای تولیدکنندگان را به همراه دارد و تاثیر چندانی در روند کار تولیدکنندگان ندارد.

دیانی با بیان اینکه هر مصوبه‌ای که از سوی دولت یا بانک مرکزی ابلاغ می شود بانکها آن را به نوعی در جهت منافع خود پیاده می کنند گفت: بانکها همیشه راه حلی برای فرار حمایت از تولید کنندگان دارند این در حالی است که باید هم راستا با سیاست‌های حمایتی دولت گام بردارند.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران در مورد سیاست های اقتصادی دولت جدید تصریح کرد: هر چند دولت نمی‌تواند در این مدت کوتاه معجزه کند اما کنترل تورم از ریشه‌ای ترین موضوعات اقتصاد ماست که جهت‌گیری دولت برای حل این معضل و کاهش تحریم‌ها در روند کاهشی آن موثر بوده است.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران در خصوص توافق نامه اخیر ژنو افزود: نباید دلخوش به توافقنامه ژنو باشیم چرا که استعمارگران و قدرتهای غربی ممکن است پای بند به این توافق‌نامه باقی نمانند؛ همچنین نباید همه رویکردمان را منوط به روابط خارجی کنیم بلکه باید با محوریت تولید داخلی، موضوع اشتغال و اقتصاد را پیش ببریم.

دیانی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد فرصتی طلایی در این شش ماه پیش روست و اگر هوشمندانه با مسائل اقتصادی برخورد شود، می‌توان فرصت‌های اقتصادی را جایگزین چالش‌های اقتصادی کرد، این در حالی است که در مقابل خوش‌بینی پیش از حد باعثترمز در برنامه‌ها می شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: کنترل نرخ ارز باید به گونه‌ای باشد که نرخ آن به صورت کاذب کاهش نیابد و دولت به دلیل ریخت و پاش‌های گوناگون با کسری بودجه مواجه نشود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز