خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی به ایلنا خبرداد:

انصراف تمامی اعضای اتاق بازرگانی از گرفتن یارانه / عدم تعدیل نیرو در بنگاه‌های اقتصادی در ۱۰۰ روز

انصراف تمامی اعضای اتاق بازرگانی از گرفتن یارانه / عدم تعدیل نیرو در بنگاه‌های اقتصادی در ۱۰۰ روز
کد خبر : ۱۲۳۲۴۸

در سه ماه گذشته دولت موفق به تثبیت نرخ ارز شد. هر چند در بحثقیمت‌گذاری خودرو چندان موفق عمل نکرد اما توانست زیرساخت‌های اقتصادی را به صورت نسبی تثبیت کند و نشانه‌های حمایت از تولید در کشور دیده شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: خوشبختانه نشانه‌های حمایت از تولید در کشور دیده می‌شود، ضمن این‌که طی ۱۰۰ روز گذشته تعدیل نیرو نداشته ایم.

جمشید عدالتیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه دولت در طول ۱۰۰ روز گذشته توانست مقدماتی را برای تدوین بودجه سال ۹۳ آماده کند اظهار داشت: در سه ماه گذشته دولت موفق به تثبیت نرخ ارز شد. هر چند در بحثقیمت‌گذاری خودرو چندان موفق عمل نکرد اما توانست زیرساخت‌های اقتصادی را به صورت نسبی تثبیت کند و نشانه‌های حمایت از تولید در کشور دیده شد.

وی افزود: امید نسبی در بین فعالین بنگاه‌های اقتصادی بوجود آمده است و وزیر اقتصاد در کنار وزیر امور خارجه توانست مشکلات داخلی را نیز همانند تحریم‌ها رفع کند و واقعیت این است که به گونه‌ای رفتار شد تا بنگاه‌های تولیدی که تا پیش از این برای تهیه مواد اولیه خود دغدغه داشتند حال به آینده امیدوارتر شده اند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها خاطر نشان کرد: آزادسازی نرخ‌ها در اقتصاد تنها در یک مقطع و در یک موضوع نباید باشد. در کشورهای دیگر نیز که این طرح اجرایی شد فقط به موضوع انرژی نپرداختند بلکه کلیه امور عرضه و تقاضای کالاها شفاف سازی شد.

وی درادامه سخنان خود با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها باید در یک بسته اقتصادی تدوین می‌شد، افزود: در شرایطی قیمت‌ حامل‌های انرژی آزاد شد که تحریم‌ها شدت گرفت و به نظر می رسد شرایط داخلی مناسب نبود.

عدالتیان گفت: اگر یارانه‌ای به مردم تعلق گرفت به دلیل افزایش نرخ آب و برق و گاز و بنزین بود که هر کدام حدود ۵۰ درصد گران شد اما به نظر می‌رسد اجرا کردن این طرح از ابتدا غلط بود و اگر این هزینه در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش و پرورش مصرف می‌شد و به نوعی به گسترش تأمین اجتماعی می‌انجامید و سرمایه‌گذاری خوبی برای کلیه افراد کم درآمد بود

وی افزود: به عنوان مثال در کشورهای دیگر خانواده‌هایی که توانایی پرداخت شهریه فرزندان خود را در دانشگاه‌ها ندارند دولت به آنها کمک می‌کند تا شهریه کمتری بپردازند.

عدالتیان در خاتمه با اشاره به اینکه هیچ کدام از اعضای اتاق بازرگانی ایران برای دریافت یارانه‌ها ثبت نام نکرده‌اند و برایشان این رقم بسیار ناچیز است گفت: به نظر می‌رسد دهک های بالای جامعه ثبت نام نکرده اند که حذف شوند و بیشتر دهک‌های طبقه متوسط ثبت نام کرده‌اند اما اگر به دنبال عدالت اجتماعی هستیم باید تنها افراد کم درآمد و یا فاقد درآمد که شامل دهک‌های پایین و افرادی که زیرمجوعه کمیته امداد هستند یارانه دریافت کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز