برای نخستین بار در کشور
نخستین مرکز نمایشگاهی ایران استاندارد خدماتی ملی دریافت کرد
صنعت نمایشگاهی ایران اکنون در کانون توسعه صادرات غیر نفتی کشور قرار گرفته است و باید با نهادینه کردن استانداردهای لازم در تمامی این بخشها، فرصتهای بوجود آمده برای تولیدکنندگان کشور را در مسیر جهاد اقتصادی و همراه با راهکاری های ارایه شده در دولت پیش ببریم.
مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی مشهد گفت: نمایشگاه بینالمللی مشهد برای نخستین بار با دریافت استاندارد خدماتی از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، عنوان نخستین مرکز نمایشگاهی دارای استاندارد خدماتی کشور را کسب کرد.
به گزارش ایلنا، سید محمد سیدی با بیان اینکه پیش از این نمایشگاه بینالمللی مشهد از استاندارد اتحادیه جهانی نمایشگاهها برخوردار بود، افزود: با دریافت این استاندارد، از این پس از استاندارد ملی نیز برخورداریم و تمامی خدماتی که در نمایشگاه های مختلف به غرفه داران و شرکت کنندگان ارائه می شود براساس این استانداردها خواهد بود.
سیدی با اشاره به جزئیات و ویژگیها و کارکردهای این استاندارد در سطح ملی گفت: با استفاده از کارکردهای این استاندارد به عنوان معیاری برای خدمات ملی نمایشگاهی در کشور، میتوان تمام فعالیت های نمایشگاهی را ارزیابی نمود و نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان نخستین مرکز نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران که موفق به دریافت آن شده است به مرجعی برای تمام نمایشگاه های کشور تبدیل شده و می تواند الزامات و استانداردها و برنامه ریزی های جامعی را به سایر استانهای کشور برای افزایش کارکردهای واقعی این صنعت به همراه داشته باشد.
رئیس سابق انجمن نمایشگاهی ایران با اشاره به جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران در توسعه صادرات غیر نفتی کشور اظهار کرد: صنعت نمایشگاهی ایران اکنون در کانون توسعه صادرات غیر نفتی کشور قرار گرفته است و باید با نهادینه کردن استانداردهای لازم در تمامی این بخشها، فرصتهای بوجود آمده برای تولیدکنندگان کشور را در مسیر جهاد اقتصادی و همراه با راهکاری های ارایه شده در دولت پیش ببریم.
وی آموزش و تثبیت ساختار صنعت نمایشگاهی کشور را جزئی از راهکارهای کشور در توسعه صادرات غیر نفتی عنوان و تصریح کرد: در زنجیر تولید تا مشتری، صنعت نمایشگاهی نقش انتقال دانش، فرصت ساز، رونق بومی و ملی، افزایش اشتغال و توسعه تجاری در عرصه های ملی و بین المللی را برعهده دارد که توجه به این مسیر و استاندارد سازی آن می تواند شتاب بیشتری به فعالیتها و نقش نمایشگاه در کشور و سایر استانها داشته باشد.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد سالانه با برگزاری بیش از ۵۰ عنوان نمایشگاهی، فعالترین مرکز نمایشگاهی کشور پس از تهران شناخته می شود که با توسعه زیرساخت ها و دریافت استانداردهای ملی و بین المللی، تلاش خود را صرف ارتقای صنعت نمایشگاهی کشور نموده است.