خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفتگو با ایلنا:

اتاق مبادلات ارزی در پرداخت ها تعلل می کند / رکود در بازار لوازم خانگی رخنه کرده است

اتاق مبادلات ارزی در پرداخت ها تعلل می کند / رکود در بازار لوازم خانگی رخنه کرده است
کد خبر : ۱۱۱۳۷۸

هم اکنون اتاق مبادلات ارزی به طور مرتب به متقاضیان ارز نمی‌دهد و تقاضای ارزی فعالان اقتصادی به تعویق افتاده و درحال حاضر نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با مشکل همراه است و رکود در بازار رخنه کرده است.

ایلنا: رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: اتاق مبادلات ارزی در پرداخت‌ها تعلل می‌کند و به صورت منظم به فعالان اقتصادی ارز پرداخت نمی‌کند.

محمدرضا دیانی(رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مسائل اقتصادی با واقعیات جامعه سنجیده می‌شود، اظهار داشت: بهتر است فعالیتهای سیاسی را به بخش سیاسی واگذار کنیم و با بیان اظهارنظرهای خود شرایط را سخت‌تر نکنیم. خوش بینی‌های بیش از اندازه و عجله کردن در پیش بینی‌ها؛ مذاکرات پیش روی ما با غربی‌ها را تضعیف خواهد کرد و اظهانظرهای عجولانه و نپخته نیز به افزایش نرخ ارز منجر خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری باید فعالیت‌های نظامی و اقتصادی را توانمند کرد و با ادامه سیاست اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را به چالش کشید.

دیانی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید بتوان مشکلاتی نظیر اشتغال، گرانی وتورم را را مهار ساخت و به رونق در تولید کمک کرد این در حالی است که اگر خوش بینی‌های ما هم بیش از اندازه باشد، بخش‌های اقتصادی کشور به انحراف کشیده می‌شود پس باید بگذاریم بخش سیاسی در زمان مناسب کار خود را انجام دهد و بخش اقتصادی نیز بر مبنای وضعیت موجود برنامه ریزی‌های خود را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اما آنچه شاهد هستیم آن است که آمریکا هر روز رنگ عوض می‌کند و اینکه بگوییم تا ۲ ماه آینده کلیه تحریم‌ها برداشته می‌شود به نظر عجولانه و نپخته است.

دیانی با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی و رکود در بازار مسئله‌ای روشن و بدیهی است، افزود: نباید در مقابل دشمن ضعیف برخورد کرد و به این موضوع هم توجه داشت که بهبود اقتصادی تنها با برداشتن تحریم‌ها صورت نمی‌گیرد اما اینکه مشکل ما با دشمن حل شود و روابطمان با دنیا گسترش یابد می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی کشورکمک موثری باشد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی بازار لوازم خانگی گفت: هم اکنون بازار لوازم خانگی در رکود به سر می‌برد و اخبار ضد و نقیض سیاسی بر این رکوددامن می‌زند.

دیانی با بیان اینکه اقتصاد برمبنای واقعیت‌ها کنونی بنا شده اما سیاست بر مبنای امید‌ها و مذاکرات در آینده است، افزود: هم اکنون اتاق مبادلات ارزی به طور مرتب به متقاضیان ارز نمی‌دهد و تقاضای ارزی فعالان اقتصادی به تعویق می‌افتد و در حال حاضر نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با مشکل همراه است و رکود در بازار رخنه کرده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز