خبرگزاری کار ایران

مدیرکل توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با ایلنا خبر داد:

سوریه و عراق دو بازار اصلی صادرات خدمات فنی و مهندسی در ۵ ماه گذشته

سوریه و عراق دو بازار اصلی صادرات خدمات فنی و مهندسی در ۵ ماه گذشته
کد خبر : ۱۰۵۳۸۴

۲۱ شرکت‌ فنی و مهندسی ایرانی در پنج ماهه نخست سال جاری موفق به عقد قرارداد در بازارهای بین‌المللی شده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ مورد بوده است.

مدیرکل توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی ۵ ماه گذشته سوریه و عراق دو بازار اصلی صادرات خدمات فنی و مهندسی را به خود اختصاص دادند.

سهراب سلیمی، مدیرکل توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به رشد ۷۰ درصدی ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی در پنج ماهه نخست سال ۹۲ اظهار داشت: ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی در پنج ماهه نخست سال جاری ۱.۴میلیارد دلار بود که در این میان بخش نیرو با مجموع ۷۷۸ میلیون دلار و بخش راه و ساختمان با مجموع ارزش ۵۵۱ میلیون دلار بیشترین سهم را در میان بخش‌های مختلف فنی و مهندسی به خود اختصاص داده‌اند.

عقد قرار داد۲۱ شرکت‌ فنی و مهندسی ایرانی

سلیمی تعداد قراردادهای به امضاء رسیده توسط شرکت‌های ایرانی را ۲۶ مورد در پنج ماهه نخست سال ۹۲ عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین ۲۱ شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در پنج ماهه نخست سال جاری موفق به عقد قرارداد در بازارهای بین‌المللی شده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ مورد بوده است.

تغییر بازار صادراتی از نظر ارزش قراردادها

مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات، بازار اصلی صادرات خدمات فنی و مهندسی در پنج ماهه نخست سال جاری را از نظر ارزش قراردادها کشور سوریه و از نظر تعداد پروژه‌ها کشور عراق معرفی کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته بازار اصلی از نظر ارزش قرارداد کشور ارمنستان و از نظر تعداد پروژه کشور عراق بوده است.

سلیمی در مجموع روند صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال جاری را مطلوب‌تر از سال گذشته ارزیابی کرد و در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در صورت ادامه این روند تا پایان سال شاهد تحقق اهداف تعیین شده باشیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز