خبرگزاری کار ایران

یک صادرکننده در جلسه انجمن مدیران و متخصصان صنعتی ایران:

اتاق بازرگانی نقشی ملی ندارد!

اتاق بازرگانی نقشی ملی ندارد!
کد خبر : ۲۵۲۸۹۱

در حال حاضر نقش اتاق بازرگانی مغفول مانده و به نظر می‌رسد نقشی ملی ندارد و اتاق بازرگانی تنها جایی شده که یکسری از اعضاء تنها با دادن اطلاعات بازرگانی و حق عضویت ساختمان و اعضای آنجا را سرپا نگه داشته‌اند.

در حال حاضر نقش اتاق بازرگانی مغفول مانده و به نظر می‌رسد نقشی ملی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک واردکننده لوازم خانگی در جلسه انجمن مدیران و متخصصان صنعتی و اقتصادی ایران که شب گذشته با حضور اعضای این انجمن برگزار شد گفت: تغییر نرخ ارز مشکلاتی را برای ما به وجود آورد و در این میان یکی ازبانک های خصوصی مبلغ بسیار زیادی را به عنوان خسارت از ما مطالبه کرد این درحالی است که کالای ما ۴ ماه قبل از تغییر نرخ ارز ترخیص شده بود در این میان حقوق صنفی ما محقق نشد.

نورائی، عضو هیات اجرایی انجمن مدیران و متخصصان در پاسخ به این وارد کننده گفت: یکی از مسائل اصلی اتاق بازرگانی بانک‌ها هشتند که در خیلی موارد در حق بازرگانان احجاف کرده اند. به اعتقاد ما بانک‌هایی که ورشکسته هستند باید تعطیل شوند.

در این نشست یک صادرکننده دیگر گفت: در حال حاضر نقش اتاق بازرگانی مغفول مانده و به نظر می‌رسد نقشی ملی ندارد و اتاق بازرگانی تنها جایی شده که یکسری از اعضاء تنها با دادن اطلاعات بازرگانی و حق عضویت ساختمان و اعضای آنجا را سرپا نگه داشته‌اند.

وی افزود: آمایش صنعتی و تولیدی در کشور ما حساب شده نیست و واحدهای صنعتی تنها در بخش‌هایی از استان‌های بزرگ متمرکز شده‌اند.

همچنین صادرکننده دیگری خواستار مشخص شدن جایگاه انجمن مدیران و متخصصین صنعتی ایران شد و گفت: ما چطور می‌توانیم مطالباتمان را از این انجمن پیگیری کنیم؟ در حالی که بسیاری از موانع همیشه برسر راه ما بوده و به اعتقاد ما ارتباط این انجمن با وزارت صنعت هنوز مشخص نیست!

نورائی در پاسخ به این صادرکننده گفت: جایگاه انجمن به عنوان سازمانی مردم نهاد شفاف است و افراد کارآزموده‌ای درآن فعال هستند که تولید فکر می‌کنند.

یک واردکننده دیگر در این جلسه با بیان اینکه تجار درحال ورشکستگی هستند افزود: چک‌های برگشتی و کارت‌های بازرگانی که به صورت غیر کار‌شناسی برای افرادی که تاجر نبوده‌اند صادر شده و تعداد آن نیز کم نیست به صورت غده سرطانی در فضای کسب و کار درآمده و همین موضوع باعثعدم شفافیت در بازار شده است.

یک واردکننده دیگر گفت: چرا بدون کار‌شناسی تنها سه رشته فعالیت برای کارت‌های بازرگانی در نظر گرفته شده و اتاق بازرگانی برای تجار احترامی قائل نیست در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با تجار بهتر برخورد می کند و به اعتقاد من حقوق شهروندی در این اتاق تنها شعار است!

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز