عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با ایلنا:
معرفی ۳۶ نمایندگی برای واردات خودرو انحصار نیست!
دخالتهایی که شورای رقابت، دولت و مجلسیها در بازار خودرو کردند باعثشد مردم سردرگم شوند.
عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد بنده چابهار هیچ توجیهی برای قطب سوم شدن تولید خودرو ندارد مگر آنکه در آنجا آمایش سرزمینی صورت گیرد.
حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: بهترین سیستم برای کنترل قیمت خودرو ایجاد بازار رقابتی است و عرضه خودرو در بورس کالا فرایند این بازار را پیچیدهتر میکند.
وی افزود: دخالتهایی که شورای رقابت، دولت و مجلسیها در بازار خودرو کردند باعثشد مردم سردرگم شوند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا معرفی ۳۶ نمایندگی برای واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انحصاری است یا خیر؟، گفت: در صورتی که تنها یک یا دو نمایندگی کار واردات خودرو را انجام میداد انحصار بوجود می آمد اما وجود ۳۶ نمایندگی به هیچ عنوان انحصاری نیست و شورای رقابت نباید در مورد خودروهای وارداتی اظهار نظر کند.
گروسی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته شورای رقابت از مسیر اصلی خود منحرف شده است، تصریح کرد: بهتر است خودرو را به سمتی حرکت دهیم تا اتفاقی که در مورد اپراتورهای تلفن همراه از نسل اول تا سوم در کشور افتاد و باعثایجاد رقابت در بازار شد در مورد خودرو نیز به وجود آید.
وی گفت: مجموعه برنامه ها باعثشد تا رقابتی سالم بین اپراتورهای تلفن همراه ایجاد شود که امروز شاهد عرضه سیمکارتهای مختلف با قیمتهای گوناگون در کشور باشیم.
این نماینده مجلس همچنین در مورد قطب سوم خودرو خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده چابهار هیچ توجیهی برای قطب سوم شدن تولید خودرو ندارد مگر آنکه در آنجا آمایش سرزمینی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: تنها در صورتی که کیفیت خودرو افزایش و قیمت آن کاهش پیدا کند رقابت ایجاد میشود و در حال حاضر جای تولید برخی خودروها نظیر برقی و هیبریدی در کشور خالی است و ما نیازمند تکنولوژی جدید و فناوریهای روز دنیا برای ایجاد رقابت و داشتن بازارهای صادراتی هستیم.
وی گفت: متاسفانه در حال حاضر با تکنولوژی ۲۰ تا ۴۰ سال پیش خوردو تولید میشود.