خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن سنگ آهن:

کمیسیون‌های قدرتمند نقش ماهیتی اتاق ایران را به ظهور می‌رساند

کمیسیون‌های قدرتمند نقش ماهیتی اتاق ایران را به ظهور می‌رساند
کد خبر : ۲۵۰۲۳۳

ارتباط نزدیک مشورتی و داد و ستد اطلاعات در تشکل‌های صنفی می‌تواند در طبقه‌بندی کمیسیون ها موثر باشد و کمیسیون‌های قدرتمند نقش ماهیتی اتاق ایران را به ظهور می‌رساند.

رییس انجمن سنگ آهن گفت: بسیاری از قوانین در حوزه معدن ناقص اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد اکبریان، رئیس کمیسیون معدن در نشست خبری گروه خواستاران تحول اظهار داشت: نقش کمیسیون ها در اتاق بازرگانی زمانی مثمرثمر است که کارآفرینان، معدن‌کاران و تولیدکنندگان در جهت توسعه کشور گام بردارند که این خط مقدم می‌تواند از طریق کمیسیون باشد.

وی افزود: قانون غلط و نادرست در کشور تاثیرات خود را دارد به گونه‌ای که می‌توان به قوانینی اشاره کرد که تاکنون یا به صورت ناقص اجرا شده یا اصلا اجرا نشده است. به عنوان نمونه در تشکل سنگ آهن کمیسیون معدن فعالیت موازی انجام می‌دهد و یا اینکه قوانین در امتداد هم هستند.

اکبریان خاطر نشان کرد: ارتباط نزدیک مشورتی و داد و ستد اطلاعات در تشکل‌های صنفی می‌تواند در طبقه‌بندی کمیسیون ها موثر باشد و کمیسیون‌های قدرتمند نقش ماهیتی اتاق ایران را به ظهور می‌رساند.

اکبریان با بیان اینکه در برهه‌ای عجیب در مسئله معدن هستیم افزود: در شرایطی که قیمت نفت کاهش یافته موضوع معدن می‌تواند مهم‌تر از گذشته باشد.

وی گفت: اما در بخش معدن به جز موضوع ارزش افزوده فراوری آن هم مطرح است و اینکه دولت در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

وی گفت: تصمیمات دولت‌مردان همیشه به صورت ناقص و جاافتاده بوده و در حال حاضر به بهانه ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری کلان در معدن حاکمیت دولت بر معادن گسترش یافته است.

اکبریان ادامه داد: در حال حاضر یک معدن‌کار توان برقرار کردن ارتباط با نمایندگان مجلس را ندارد و از سویی دیگر قیمت‌های جهانی معادن فلزی نیز افت داشته و عملاً معادن ما تعطیل شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر نه تنها هیچ حمایتی از معدن کاران نشده بلکه عرصه بر آنها تنگ‌تر از گذشته شده است. ما از هرگونه تغییر در سیستم فعالیت‌های معدنی کشور استقبال می‌کنیم و خواستار اجرای قوانین درست در این حوزه هستیم.

بسیاری از قوانین ناقص اجرا شده است / اتاق اجرای قوانین را رصد کند

همچنین نورایی، از اعضای دیگر گروه خواستاران تحول گفت: تغییر قانون اتاق بازرگانی پس از ۱۰ سال هنوز اتفاق نیفتاده. ما اعتقاد داریم این پارلمان در حدود وظایف و اختیارات قانونی خود منشا بسیاری از رویه ها و آیین‌نامه‌هاست.

وی افزود: در تدوین آیین و مقررات در مجلس و کمیسیون‌های مختلف دولت وظیفه تدوین آن را دارد.

وی افزود: تاکنون بسیاری از قوانین ناقص اجراء شده و در ارتباط با مسائل و زوایای قانونی نقش اتاق بسیار کمرنگ شده. به رغم اینکه شورای گفت‌وگو وجود دارد. ما معتقدیم همانطور که اتاق بازار را رصد می‌کند باید اجرای قوانین را نیز رصد کند.

نورایی تصریح کرد: در ارتباط با قانون تامین اجتماعی یکی از مشکلات قانون ۳۸ است که به نحو دقیقی اجرا نشده. این موضوع درباره مالیات نیز مطرح است. همچنین ثبت برخی از مصوبات تا ۹ماه طول می‌کشد در حالی که ثبت الکترونیک به وجود آمده و نباید فضا را برای کسب و کار محدود‌تر کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز