رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:
مجموعه صنعت اصفهان از برند سازی در کلیه رشتهها حمایت میکند
در استان اصفهان هنوز راههای مناسب در زمینه حمل و نقل هوایی و ریلی وجود ندارد که این مسائل سبب عدم ایجاد زیر ساختهای مناسب در حوزه گردشگری میشود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: هم صنایع سنگین و هم صنایع دستی کشور، مورد بیمهری قرار گرفتهاند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در همایش دوره آموزشی نام و علامت تجاری در صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه برند باید برای مردم اعتماد سازی کند، گفت: متاسفانه در خصوص برند در اصفهان مشکلات خاصی وجود داشت و به درستی از برندهای برتر تقدیر نمیشد.
سهل آبادی ادامه داد: کمیته برند را در خانه صنعت فعال کردیم که نظرات گروههای مرتبط را جمع آوری و شاخصهایی را برای برندها نهادینه کرد تا حقی در خصوص برند تضییع نشود.
وی با انتقاد از نبود زیر ساختهای مناسب در حوزه گردشگری گفت: در استان اصفهان هنوز راههای مناسب در زمینه حمل و نقل هوایی و ریلی وجود ندارد.
وی افزود: قطار سریع السیر اصفهان - تهران هنوز پس از سالها راه اندازی نشده است و استان ما از نظر هتل و جایگاه اقامتی در مضیقه است.
سهل آبادی اعلام کرد: مجموعه صنایع استان نهایت آمادگی را برای اعتماد سازی و برند سازی دارد و همکاری لازم را در این زمینه داشت.
در این جلسه همچنین رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد: دو سوم صنایع دستی کشور مربوطه به استان اصفهان است.
فریدون الهیاری عنوان کرد: کارشناسان کشور به این نتیجه رسیدهاند که توسعه کشور را میتوان در ۳ حوزه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبیین کرد.
وی با بیان اینکه وظیفه مهم سازمان میراثفرهنگی، پشتیبانی از این حوزههاست، گفت: در حال حاضر بحثراه اندازی شورای هم اندیشی صنایع دستی استان اصفهان به صورت ترکیبی از بخش دولتی، فعالان صنایع دستی و دانشگاهیان مطرح است.
وی عنوان کرد: در دستگاه اجرایی ما باید یک راه درست را تبیین و بر اساس آن حرکت کنیم و اعتقادمان اینست که امور کارشناسی را به پیشکسوتان و فعالان این عرصه بسپاریم.
وی با بیان اینکه همایش کنونی حاصل تلاش ۳ سازمان میراثفرهنگی، خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی است، اظهار کرد: قصد ما اینست که صنایع دستی اصفهان را در جهان مطرح کنیم و این صنایع دستی باید فراتر از عرضه در یک حجره باشد که صادرات آن نیازمند برنامه ریزی و بسترسازی تجاری است.