مدیر انجمن حمایت از مصرف کنندگان در گفتگو با ایلنا:
فقر نمایندگیهای خدمات پس از فروش در ایران محسوس است
اکثر ضمانت نامهها در ایران فاقد اعتبار است و اغلب امکان تعویض کالا هم ممکن نیست.
مدیر انجمن حمایت از مصرف کنندگان گفت: فقر نمایندگیهای خدمات پس از فروش در ایران محسوس است.
مسیح انصاری، مدیر انجمن حمایت از مصرف کنندگان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از وضعیت خدمات پس از فروش در کشور اظهار داشت: گارانتی و خدمات پس از فروش به عنوان یکی از مؤلفههای تاثیر گذار صنعت و تجارت میتواند سهم قابل ملاحظهای در توسعه کشورها داشته باشد اما در ایران فقدان آن کاملا مشخص است.
وی افزود: فرهنگ سازی در ارائه کالا و خدمات ومشتری مداری از جمله مهمترین اقدامات در این مسیر است که اصلیترین نیاز در این حوزه توسعه دانش کاربردی است.
انصاری ادامه داد: فقر نمایندگیهای خدمات پس از فروش در ایران محسوس است به گونهای که شرکت سامسونگ خود خدمات پس از فروش ارائه نمیدهد و شرکت موازی دیگری مانند سام سرویس این کار را انجام میدهد و سایر شرکتها نیز به صورت محدود سرویسهایی را ارائه میدهند.
وی افزود: همچنین اکثر ضمانت نامهها در ایران فاقد اعتبار است و اغلب امکان تعویض کالا هم ممکن نیست.
مدیر انجمن حمایت از مصرف کنندگان تصریح کرد: مردم از حقوق خود در ایران مطلع نیستند و حقوق مصرف کننده در کشور رعایت نمیشود و این معزلی است که نیازمند فرهنگ سازی است.
وی در خاتمه گفت: سازمانهای مردم نهاد میتوانند با آگاه سازی مردم آنها را از حقوق خود مطلع کنند و در مقابل دولت نیز به عنوان ناظر بر عملکرد آنها حضور داشته باشد.