اجباری شدن نصب کپسول آتش نشانی برروی خودروهای سواری از ابتدای سال ۹۴
استفاده از کپسول آتش نشانی در خودروهای سواری از ابتدای سال ۹۴ اجباری است.
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: استفاده از کپسول آتش نشانی در خودروهای سواری از ابتدای سال ۹۴ اجباری است.
به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)، ساسان قربانی با بیان اینکه از ابتدای سال آینده خودروسازان موظف به نصب کپسولهای آتش نشانی در خودروهای تولیدی خود هستند، افزود: این مهم به اطلاع تمامی خودروسازان رسیده تا اقدامات و برنامه ریزی های لازم را در این راستا اعمال کنند.
وی گفت: اجرای بند ق تبصره ۲ قانون بودجه مبنی بر جایگزینی اتوبوسهای درون شهری و مینی بوس و تاکسی ها از مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفته است.
قربانی تصریح کرد: تمامی خودروها باید براساس پایه گازسوز ارائه شوند و مشخصات فنی خودروهای ارائه شده از سوی خودروسازان با نظر اعلامی از سوی کارفرمایان مطابق و به بیان دیگر کیفیت تاکسی ها نباید از خودروهای سواری کمتر باشد.
وی در ادامه با اشاره به جایگزینی ۱۴۰ هزار تاکسی و ون و ۱۷ هزار اتوبوس طبق برنامه ریزی انجام شده اظهارداشت: براین اساس نصب GPS و تاکسیمتر دراین خودروها نیز باید توسط شرکتهای خودروسازی صورت گیرد، ازاین رو از خودروسازان خواسته شده تا در زمینه تامین این نیازها هر چه سریعتر اقدام کنند.
عضو شورای سیاستگذاری خودرو در ادامه به ارائه گزارش شش ماهه تولید خودرو گفت: براساس آمارها، تولید محقق شده دراین مدت بیش از ۹۵ درصد برنامه بوده و تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۷۴ درصدی برخوردار بودده است.
قربانی ضمن اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تحقق وعده تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری افزود: باید تلاش ها در رسیدن به این مهم مضاعف شود و در کنار تولید، توجه به کیفیت از اساسی ترین محورهایی است که همواره باید مد نظر قرار گیرد.
وی یادآور شد: دراین جلسه گزارشی از نحوه اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو که قرار است ۱۰ آذرماه در محل برج میلاد تهران برگزار شود، ارائه شد.
قربانی همچنین از برپایی نمایشگاه قطعات خودرو در تاریخ هشتم ونهم آذرماه نیز خبرداد و گفت: برپایی این نمایشگاه که با برگزاری دومین همایش بین المللی صنعت خودرو کامل خواهد شد فرصت لازم را برای علاقمندان و شرکتهای داخلی و خارجی فراهم می کند تا هر چه بیشتر با توانمندی ها و ظرفیت های صنعت قطعه سازی کشور آشنا شوند.
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی، طراحی و پیاده سازی سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی توسط سازمان گسترش نوسازی و صنایع ایران اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه که ارتباط بین خودروها با یکدیگر و ارتباط بین خودرو و مسیر را برقرار می کند می توان شاهد دستاورد مهمی در ارتقاء ایمنی حمل ونقل در کشور بود.
وی نقش مهم این سامانه را در کنترل خودرو حائز اهمیت دانست و افزود: این طرح که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حال اجراست توسط ایدرو و با همکاری جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف در مرحله تجاری سازی قرار دارد و می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و ایمین سازی در جابه جایی ها به دنبال داشته باشد.
قربانی افزود: قرار است، برای تجاری سازی این طرح از توانمندی و سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز استفاده شود.
وی اظهارداشت: توجه به مباحثایمنی پیشرفته از ضروریاتی است که دراین جلسه تاکیدشد تا سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیش از پیش به آن بپردازد، چراکه بنابر تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت باید با تکنولوژی روز همراه شویم و تلاش کنیم تا از تکنولوژی روز فاصله نگیریم.
وی گفت: با توجه به اهمیت مسئله ایمنی در جابه جایی ها، خوشبختانه دراین خصوص کشور ما از دنیا عقب نیست واقدامات انجام شده نوید بخش عملیاتی شدن به موقع این سیستم درکشور خواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر این سیستم به صورت آزمایشی بر روی ۱۵۰ دستگاه خودرو حمل ونقل عمومی عملیاتی شده وبررسی های اولیه نشان دهنده کارآمدی و اثربخشی مناسب در کاهش تصادفات و ایمن سازی است.
بنابراین گزارش، این تصمیمات در نشست شورای سیاستگذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل گروههای خودرو سازی ها، انجمن های خودروساز وقطعه سازان گرفته شد.