خبرگزاری کار ایران

قاضی پور در گفتگو با ایلنا:

مخالف واردات خودرو از چین هستم / پژو مدل ۸۲ دارم

مخالف واردات خودرو از چین هستم / پژو مدل ۸۲ دارم
کد خبر : ۲۰۹۵۲۰

به اعتقاد بنده واردات خودروهای چینی سرانجامی جز تضعیف خودروهای ملی و بیکار شدن جوانان ما ندارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف انعقاد قرار داد با چینی های هستم.

نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا با انعقاد قرار داد شرکت‌های خودرو ساز ایرانی و چینی موافق هستید یا خیر؟، گفت: بنده دو روز پیش از پکن بازگشتم در خیابان‌های این شهر چین هیچ کس خودروی چینی سوار نمی‌شود و در کل شهر خودروهایی که تردد می‌کنند یا بنز و بی‌ام هستند یا فولکس و خودروهای چینی ساخت خودشان را به ایران و عراق صادر می‌کنند!

وی افزود: به اعتقاد بنده واردات خودروهای چینی سرانجامی جز تضعیف خودروهای ملی و بیکار شدن جوانان ما ندارد.

قاضی پورادامه داد: بنده سوالی که از وزیر صنعت، معدن و تجارت دارم این است که چرا از فرانسه و ژاپن خودرو وارد می‌کنید در حالی که هیچ قطعه‌ای به ما نمی‌فروشند و دارندگان این نوع خودرو‌ها مجبور می‌شوند برای تهیه قطعات خودرو با ۲ تا ۳ برابر قیمت آن را از دوبی وارد کنند!

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما دشمنان قسم خورده‌ای داریم که هدفشان دادن خودروی یکبار مصرف به ماست، دادن خودرو و ندادن قطعه معنی دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

وی افزود: در صورتی که خودروی خارجی وارد نشود خودروهای داخلی به فروش می‌رسند و مردم هم سوار خودروهای داخلی می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته ناگفته نماند بنده خود از منتقدان تولیدات خودرو هستم و در بازدیدی هم که از سایپا داشتم در مورد کیفیت و قیمت محصولات این شرکت صحبت‌هایم را بیان کردم چرا عدم انظباط مالی در این شرکت بین ۸ تا ۱۳ درصد است؟

وی در پاسخ به این پرسش که شما چه خودرویی سوار می‌شوید افزود: بنده در حال حاضر پژو ۴۰۵مدل ۱۳۸۲ ساخت ایران دارم و قبل از آن هم پیکان داشتم و قبل از پیکان هم نیسان وانت سوار می‌شدم، شما هم می‌توانید از اداره ثبت اسناد استعلام بگیرید بنده خودروی دیگری ندارم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز