خبرگزاری کار ایران

جهانبخش نورایی در گفتگو با ایلنا:

اتاق بازرگانی ایران نیازمند تغییرات ساختاری است / عدم تسلط برخی از روسای اتاق به زبان انگلیسی

اتاق بازرگانی ایران نیازمند تغییرات ساختاری است / عدم تسلط برخی از روسای اتاق به زبان انگلیسی
کد خبر : ۲۰۹۲۵۲

کجای قانون اتاق بازرگانی امده که اعضای هیات رییسه اتاق باید از اعضای هیات نمایندگان باشد؟ این در حالی است که ضرورت دارد هیات نمایندگان، هیات رییسه را از نخبگان اقتصادی و مدیران باتجربه و توانا که منفعت کارآفرینی ندارند انتخاب کنند. متاسفانه کارآفرینان و بنگاه داران این اتاق مردم را به چشم رعیت می‌بینند.

عضو سابق اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق بازرگانی ایران نیازمند تغییرات ساختاری است.

جهانبخش نورایی، عضو سابق اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: مشکل اصلی دراتاق بازرگانی ایران خود کارآفرینان هستند، زیرا بسیاری از محافظه کاری‌ها در این اتاق به دلیل تضاد بین منافع شخصی و عمومی آنهاست.

وی افزود: کجای قانون اتاق بازرگانی آمده که اعضای هیات رییسه اتاق باید از اعضای هیات نمایندگان باشد؟ این در حالی است که ضرورت دارد هیات نمایندگان، هیات رییسه را از نخبگان اقتصادی و مدیران باتجربه و توانا که منفعت کارآفرینی ندارند انتخاب کنند. متاسفانه کارآفرینان و بنگاه داران این اتاق مردم را به چشم رعیت می‌بینند.

این عضو سابق اتاق بازرگانی ایران گفت: به اعتقاد بنده اتاق بازرگانی ایران جایگاهی بین المللی دارد و زمانی که رییس اتاق بازرگانی ایران از سوی هیات رییسه انتخاب می‌شود و در مواردی دیده شده که ایشان بر زبان انگلیسی هم مسلط نبوده اما هیات نمایندگان باید او را بپذیرند!

وی با بیان اینکه در صورت استقلال اتاق بازرگانی ایران، رابطه بین دولت و بخش خصوصی بسیار مفید است گفت: به اعتقاد بنده تعیین شورای رقابت برای نظارت بر همه امور چندان درست نیست زیرا این نوع نظارت برای مهجورینی است که نمی‌توانند امور خود را کنترل کنند و از قوانین تخلف می‌کند.

نورایی گفت: هیات نمایندگان اتاق بازرگانی عملا تحت سیطره هیات رییسه اتاق هستند البته ما این موضوع را در انجمن مطرح کرده‌ایم که پارلمان بخش خصوصی نه رییس دارد و نه هیات نمایندگان و نیازمند تغییر ساختاری جدی است.

وی افزود: در صورتی که هیات نمایندگان قدرت داشته باشند اعتماد به نفس لازم را نیز پیدا می‌کنند چرا برنامه‌ها و جلسات پارلمان بخش خصوصی را هیات رییسه اداره می‌کند در حالی که هیات رییسه در این جلسات باید پاسخگوی سوالات هیات نمایندگان باشد!

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز