خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا:

برخی در ابتدای انقلاب خواستار تعطیلی اتاق بودند / بعد از انقلاب شاهد حضور اقشار متوسط در اتاق بودیم

برخی در ابتدای انقلاب خواستار تعطیلی اتاق بودند / بعد از انقلاب شاهد حضور اقشار متوسط در اتاق بودیم
کد خبر : ۲۰۸۹۱۷

همان گونه که تشکل قوی کارفرمایی وجود دارد باید سندیکای قوی هم برای شفافیت در بازار و رقابتی شدن در بازار به وجود آید.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اعتقاد نداریم اتاق بازرگانی اتاق سرمایه داران است.

جمشید عدالتیان، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: در سال ۵۸ یک گروه(محفلی) دراتاق بازرگانی ایران شکل گرفت که مشکلات خاص خود را داشت و در آن زمان گروه چپ افراطی که اوایل انقلاب بسیار قوی بودند درخواست تعطیلی این اتاق را داشتند.

وی افزود: قبل از انقلاب خان‌ها و فئودال‌ها را با انقلاب سفید به کارخانه داران تبدیل کردند و بعد از انقلاب نیز شاهد ورود اقشار متوسط به عنوان سرمایه گذاران جدید و کارآفرینان به اقتصاد کشور بودیم و تنها تشکل رسمی برای افکار این افراد اتاق بازرگانی ایران بود.


عدالتیان تصریح کرد: به اعتقاد بنده کار اتاق بازرگانی همچنان نیمه تمام است و هنوز هم حضور دولتی‌ها بسیار قوی‌تر از خصوصی‌ها است و شفافیت لازم در سیستم بازاروجود ندارد واکثر فعالیت‌ها با رانت انجام می‌شود و رقابت چندانی در بازار نیست.

وی با بیان اینکه نیازمند سندیکای واقعی کارگری هستیم خاطر نشان کرد: ‌‌ همان گونه که تشکل قوی کارفرمایی وجود دارد باید سندیکای قوی هم برای شفافیت در بازار و رقابتی شدن در بازار به وجود آید.

وی با بیان اینکه با هر بازاری که در آن رانت داشته باشد مخالفیم، افزود: خوشبختانه بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران از سال ۸۲ که فعالیت خود را آغاز کرد با جهش همراه بود و سعی بر افزایش تعداد اعضای اتاق بازرگانی و گفتگو با رسانه‌ها داشته‌ایم.

عدالتیان در مورد حضور یک دولتی در هیات رییسه ۷ نفره اتاق بازرگانی افزود: بر اساس قوانین فعلی اتاق این موضوع مشکلی ندارد ومی تواند کمکی برای اتاق باشد.

وی تصریح کرد: رییس گمرک می‌تواند در ارائه آمار و اطلاعات گمرکی و ترخیص کالا‌ها با همکاری دستگاه اجرایی و قوه مقننه کمک خوبی برای اتاق بازرگانی باشد و اعتقاد ما این است که در این بازار که نگاه به آینده وجود دارد حقوق کارمندان و ذینفعان نیز باید تامین شود.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: مصرف کننده در در بازار رقابتی باید حق انتخاب داشته باشد و موضوع توسعه پایدار و محیط زیست در این میان از اهمیت بالای برخوردار است همچنین ضرورت تعرفه گمرکی شفاف، رقابت کالاهای داخلی و خارجی و نگاه به کارکنان به عنوان سرمایه واقعی به شدت حس می‌شود تا منافع همه مردم تامین شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز