در گزارش ایلنا بررسی شد؛
تاخت و تاز برندهای خارجی در نمایشگاه لوازم خانگی با نام تولید ملی!

در نمایشگاه لوازم خانگی علیرغم اعلام نام و برند تعداد زیادی از شرکتهای ایرانی در بیلبوردها و اقلام تبلیغاتی این نمایشگاه، اکثر شرکتهای ایرانی اعلام شده در نمایشگاه حضور نداشته و همگی نسبت به درج برند خود اعتراض و شکایت دارند.
در سومین نمایشگاه لوازم خانگی امسال که از ۱۱ تا ۱۴ شهریور ماه در مصلی تهران برگزار شد، برندهای خارجی گوی سبقت را ربوده و عرصه را برای برندهای داخلی تنگ کرده بودند.
به گزارش خبرنگارایلنا، علیرغم اظهارات رئیس اتحادیه لوازم خانگی به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه که اعلام کرده بود هدف از برپایی این نمایشگاه، عرضه لوازم خانگی با برندهای داخلی است، اکثر شرکت ها و برندهای شرکت کننده خارجی بوده و کمترغرفه شرکتهای ایرانی در نمایشگاه به چشم می خورد.
هر چند گفته می شد حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق و ارائه خدمات پس از فروش تولیدات داخلی از اهداف اصلی نمایشگاه است اما آنچه مشاهده شد چیزی غیر از این موضوعات بود.
در این نمایشگاه علیرغم اعلام نام و برند تعداد زیادی از شرکتهای ایرانی در بیلبوردها و اقلام تبلیغاتی، اکثر شرکتهای ایرانی اعلام شده در نمایشگاه حضور نداشته و همگی نسبت به درج برند خود اعتراض و شکایت دارند.
آنچه مسلم است این است که این روزها برندهای کره ای علاوه بر بلعیدن ثروت ملی و چپاول ارز، موجب مشکلات اقتصادی عدیده ای نیز شده اند.
هر چند در صنعت لوازم خانگی مانند بسیاری از تولیدات کشور کیفیت لازم وجود ندارد و باید برای بهبود خدمات پس از فروش کالاها تلاش کرد اما صنعت تولید لوازم خانگی با ایجاد اشتغال مستقیم و چندین برابر و اشتغال غیر مستقیم بر خلاف صنعت مونتاژ، می تواند نقش ممتازی را در ایجاد اشتغال بازی کند.