نعمتزاده:
سطح خدمات پس از فروش در تمام استانها متوازن باشد
وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد گزارش تهیه شده از طریق رسانههای جمعی به اطلاع عموم مردم رسانیده شود تا مردم از کم و کیف گزارش مذکور اطلاع دقیق و شفاف داشته باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای خودروساز خواست، سطح خدمات پس از فروش در استانهای کل کشور شرایط متوازن داشته باشد.
به گزارش ایلنا، سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در نوزدهمین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو، بطور متمرکز بر مباحثکیفی و خدمات پس از فروش پرداخته شد و در این راستا گزارش کاملی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شد.
ساسان قربانی گفت: این گزارش به ارزیابی دقیق عملکرد شرکتهای خودروسازی درخصوص خدمات پس از فروش پرداخته بود.
سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو افزود: بر این اساس روند کلی خدمات، بهبود یافته ولی برای دستیابی به استانداردهای جهانی میبایست روند بهبود، سرعت بیشتری بگیرد.
قربانی گفت: این گزارش از یک میلیون نظرسنجی در مورد ۲۴۲۹ نمایندگی تهیه شده است.
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو تصریح کرد: بر این اساس وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد گزارش تهیه شده از طریق رسانههای جمعی به اطلاع عموم مردم رسانیده شود تا مردم از کم و کیف گزارش مذکور اطلاع دقیق و شفاف داشته باشند.
وی گفت: در این جلسه مهندس نعمتزاده تاکید داشت که ما نباید نگران اطلاعرسانی و شفافیت اطلاعات باشیم زیرا این امر باعثمیشود اشکالات را بهتر برطرف کنیم و مردم در جریان وقایع و اقدامات ما قرار گیرند.
قربانی افزود: از سوی دیگر مقرر شد شرکتها و نمایندگیهایی که حائز شرایط مطلوب در زمینه خدمات پس از فروش نیستند در مدت ۳ ماه اقدامات لازم جهت ارتقای سطح کیفی خود بعمل آورند.
وی گفت: در این جلسه مقرر شد پایش عملکرد شرکتهای خودروسازی بصورت مستمر و جدی تداوم یابد و بصورت دورهای این گزارش به اطلاع شورا و مردم رسانیده شود.
قربانی در ادامه تأکیدکرد: در شاخصهای ارزیابی سطح کیفی و عملکرد شرکتهای خودروسازی و خدمات پس از فروش، بیشترین توجه به رضایتمندی مشتری متمرکز شود.
سخنگویی شورای سیاستگذاری خودرو توضیح داد: این گزارش براساس اطلاعات دریافتی از سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، شرکتهای خودروسازی و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شرکتهای بازرسی و وزارت متبوع تهیه شده بود.
وی گفت: در این گزارش نیز بیشترین نارضایتی تأخیر در تحویل خودرو اعلام شده بود که عامل اصلی آن کاهش تیراژ تولید در سال ۹۲ متأثر از تحریمهای بینالمللی بوده است که روند تحویل خودرو در سال ۹۳ با توجه به تدابیر اندیشیده شده، بهبود نسبی داشته است.
ساسان قربانی افزود: در این جلسه همچنین گزارش دفتر نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنعت خوردو ارائه شد.
وی گفت: پس از استماع گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای خودروسازی خواست در کمترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی و در نهایت رضایت مشتریان حاصل شود.
قربانی در پایان تاکید کرد: در جلسه شورا مقرر شد یک مدل برای دستیابی به کلاس جهانی شدن صنعت خودرو تهیه شود و در یکی از شرکتهای خودروسازی بصورت نمونه و آزمایشی پیادهسازی و پس از عملیاتی شدن، سایر شرکتهای داخلی نیز از این تجربه الگوبرداری و استفاده کنند.