خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای سیاستگذاری پنجمین دوره نمایشگاه نوشیدنی، چای، قهوه و صنایع وابسته بیان کرد؛

سرانه مصرف قهوه در مشهد بیشتر از سایر استان هاست+فیلم

سرانه مصرف قهوه در مشهد بیشتر از سایر استان هاست+فیلم
کد خبر : ۱۵۴۲۰۸۸

رئیس شورای سیاستگذاری پنجمین دوره نمایشگاه نوشیدنی، چای، قهوه و صنایع وابسته گفت: سرانه مصرف قهوه در مشهد نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است و این مسئله باعث شده است که در بحث تجهیزات اقداماتی مثبتی در استان صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا؛ علی زعفری، رئیس شورای سیاستگذاری پنجمین دوره نمایشگاه نوشیدنی، چای، قهوه و صنایع وابسته در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایلنا بیان کرد: پنجمین دوره نمایشگاه قهوه مشهد در حال برگزاری است که در گذشته نمایشگاهی در شأن صنعت قهوه استان خراسان خصوصاٌ مشهد اجرا نشده بود.  

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش و همکاری شرکت چیستا، مدرسه قهوه ایران و سایر حامیان مالی توانستیم نمایشگاهی برگزار کنیم که اکثر شرکت‌های تولیدکننده قهوه کشور گرد هم آمدند. در نظر داریم تا در سال‌های آتی این نمایشگاه با وسعت و کیفیت بیشتری برگزار شود.

رئیس شورای سیاستگذاری پنجمین دوره نمایشگاه نوشیدنی، چای، قهوه و صنایع وابسته اظهار کرد: سرانه مصرف قهوه در مشهد نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، این مسئله باعث شده است که در بحث تجهیزات اقداماتی مثبتی در استان صورت بگیرد.

آمار سرانه مصرف قهوه در کشور

زعفری در خصوص آمار سرانه مصرف قهوه در کشور، گفت: در سال ۱۳۸۵ واردات قهوه در کشور حدود ۸ هزار تن بوده اما در حال حاضر حدود ۵۱ هزار تن در سال گذشته قهوه سبز وارد کشور شده است. بر اساس آمارهای به دست آمده، سرانه مصرف قهوه ۱۰۰ گرم بود که اکنون ۵۰۰ گرم شده است.

وی تصریح کرد: گردش مالی صنعت قهوه در سال ۲۰۲۳، بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است که سهم ایران بسیار ناچیز است. انتظار داریم با حضور شرکت‌های خصوصی و مسئولان مربوطه نگاه ویژه‌تری به صنعت قهوه صورت گیرد و صنعت قهوه در کشور به جایگاه والایی برسد، مطمئن هستیم با حضور همه جانبه شرکت‌ها و مسئولان این اتفاق در سال‌های آینده رقم بخورد.

حجم ویدیو: ۵.۱۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۳۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز