راهکار معاون شهردار تهران برای به حداقل رساندن افزایش کرایهها؛
قیمت سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی باید ثابت بماند
مترو یکشنبه و چهارشنبه بیشترین مسافر را دارد / در حال حاضر ۴ دستگاه عظیم حفار تونل موسوم به TBM در تونلهای مترو مشغول به کار هستند که هر کدام روزی ۲۰ متر تونل حفر میکنند.
ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه افزایش قیمت سوخت میتواند بر همه نیازمندیهای جامعه مؤثر باشد، گفت: افزایش نرخ سوخت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ ارائه انواع خدمات تأثیر میگذارد.
به گزارش ایلنا، " سید جعفر تشکری هاشمی " افزود: باید ساز و کاری اندیشیده شود تا فشار ناگهانی به مسافران و رانندگان بر اثر افزایش قیمت سوخت به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه به منظور کاهش شوک ناگهانی ناشی از افزایش نرخ سوخت به مسافران و رانندگان راهکارهایی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از این راهحلها صرف نظر کردن از افزایش قیمت سوخت وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه ثابت ماندن نرخ سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی، راهکاری است که به استانداری تهران پیشنهاد نمودهایم، تصریح کرد: در این صورت آثار افزایش مستقیم قیمت سوخت بر نرخ کرایهها را میتوان کنترل کرد.
عبور دوچرخههای ایستگاههای دوچرخهسواری از مرز ۱۰ هزار دستگاه
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد دوچرخههای ایستگاههای دوچرخهسواری سطح شهر برای اولین بار از مرز ۱۰ هزار دستگاه فراتر رفت، اظهار کرد: یک هزار نقطه به منظور ایجاد نقاط مبدأ یا مقصد و محورهای دوچرخهسواری در سطح شهر شناسایی شدهاند.
تشکری هاشمی با بیان اینکه مترو با تدابیر شهردار محترم تهران از دوران رکودی که ۸ سال پیش در آن قرار داشت خارج شده، تصریح کرد: در حال حاضر مترو در قله ساخت و ساز ایستاده و ظرفیت فنی و توان تخصصی مترو در اوج قرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه تنها مانع مترو محدودیت منابع مالی و مشکلات اخذ فاینانس است، اضافه کرد: در حال حاضر ۴ دستگاه عظیم حفار تونل موسوم به TBM در تونلهای مترو مشغول به کار هستند که هر کدام روزی ۲۰ متر تونل حفر میکنند.
احداث۳۰ کیلومتر خط مترو اولویت اول حمل و نقل در سال ۹۳
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه رکورد حفر تونل مترو توسط دستگاههای TBM ۳۳ متر در یک روز است، اظهار کرد: نیمه جنوبی خط ۳ مترو از مدتها پیش آماده بود و صرفاً منتظر ورود پلههای برقی آن بودیم اما با توجه به اینکه فرآیند ورود این تجهیزات به کشورمان به زمان بیشتری نیاز دارد، نسبت به افتتاح این خط بدون پله برقی اقدام خواهیم کرد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه اولین اولویت و مهمترین پروژه حمل و نقلی تهران در سال ۹۳ احداث۳۰ کیلومتر خطوط اولویت دار مترو است، تصریح کرد: با توجه به آلودگی هوا، مشکل ترافیک و محدودیت شبکه معابر، توسعه مترو در رأس برنامههای حمل و نقلی تهران قرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه برای سال ۹۳ احداث۳۰ کیلومتر خط جدید مترو در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اضافه کرد: این ۳۰ کیلومتر شامل ۱۸ کیلومتر بخش شمالی خط ۳ مترو از مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تا شهرک قائم در شرق بزرگراه ارتش و ۱۲ کیلومتر بخشهایی از خط ۷ مترو در محورهای شهید نواب صفری و شهید چمران است.
افزایش یک میلیونی مسافران مترو با بهرهبرداری کامل از خط ۳
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مترو در روزهای کاری هفته به طور متوسط ۵ / ۲ میلیون مسافر جابهجا میکند و البته رکورد سه میلیون جابهجایی نیز در برخی از روزها برای مترو به ثبت رسیده، اظهار کرد: معمولاً مترو در روزهای یکشنبه و چهارشنبه بیشترین تعداد مسافران را دارد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در صورت بهرهبرداری کامل از ۳۷ کیلومتر خط ۳ مترو و ایستگاههای این خط روزانه یک میلیون جابهجایی به تعداد جابهجاییهای متروی تهران افزوده شود، تصریح کرد: هر گونه سرمایهگذاری در مترو صرفهجویی است و ظرف سه سال این سرمایهگذاری از محل صرفهجویی در مترو باز میشود.
وی در پایان توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی را راهکار عبور پایتخت از بحران ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: به این منظور مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی با کیفیت، مطمئن، پاک، در دسترس و مقرون به صرفه و اقتصادی برای شهروندان را در دستور کار خود قرار داده است.