قائم مقام معاون شهردار تهران با تحلیل تصادفات پایتخت اعلام کرد:
نیمی از کشته شدگان تصادفات تهران در بیمارستان می میرند
دارندگان شغل آزاد، کارگران، بازنشستهها و زنان خانهدار؛ بیشترین کشته شدگان تصادفات پایتخت / میانگین تعداد کشتههای عابران پیاده در هر منطقه تهران ۲۳ نفر است / مناطق ۲۰،۴، ۵ و ۱۵، بیشترین تلفات عابر پیاده را بخود اختصاص داده اند.
ایلنا: قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه تعداد کشتههای تلفات تصادفات رانندگی تهران در سال گذشته برای نخستین بار به زیر هزار نفر کاهش یافت و به ۹۸۲ نفر رسید، گفت: در تصادفات سال گذشته تهران ۵۱۵ نفر(۵/۵۲ درصد) در بیمارستان و ۳۶۵ نفر(۳۷ درصد) سر صحنه کشته شدهاند و ۱۰۲ نفر(۵/۱۰ درصد) نیز در حین انتقال به بیمارستان یا پس از ترخیص از بیمارستان فوت کردهاند.
به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمانی افزود: عامل ۴۳ درصد تلفات تصادفات رانندگی تهران خودروهای سواری هستند و عامل ۵۷ درصد تلفات نیز سایر وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت، کامیون و وانت بودهاند.
وی با اشاره به اینکه کشته شدگان تصادفات رانندگی تهران در ۱۴ گروه طبقه بندی شدهاند، اظهار کرد: دارندگان شغل آزاد با ۲۹۷ نفر، ۳۰ درصد از کشتهها را شامل میشوند و پس از آن به ترتیب کارگران با ۱۶۸ نفر، بازنشستهها با ۱۲۱ نفر و زنان خانهدار با ۱۱۶ نفر در مرتبههای بعدی کشته شدگان قرار دارند و در مجموع این ۴ گروه، ۷۱ درصد کشته شدگان تصادفات تهران را تشکیل میدهند.
سلیمانی با بیان اینکه ۵۵ درصد از کسانی که در تصادفات رانندگی کشته میشوند در ساعات روز و ۳۵ درصد نیز در ساعات شب کشته میشوند، تصریح کرد: ۱۰ درصد کشته شدگان نیز هنگام طلوع و غروب خورشید که معمولا دید کافی وجود ندارد، دچار حادثه میشوند.
وی با تاکید بر اینکه به ترتیب مناطق ۲۰،۴، ۵ و ۱۵، بیشترین تلفات عابر پیاده و به ترتیب مناطق ۱۰،۱۳و ۷، کمترین تلفات عابران پیاده را دارند، اضافه کرد: میانگین تعداد کشتههای عابران پیاده در هر منطقه تهران ۲۳ نفر است.
سلیمانی با اشاره به اینکه به ترتیب مناطق ۱۲،۱۵، ۶ و ۱۱، بیشترین تلفات موتورسواران و مناطق ۹،۱، ۱۰ و ۳، کمترین تلفات موتورسواران را دارند، اظهار کرد: میانگین تعداد کشتههای موتورسیکلت سواران در هر منطقه تهران ۴ نفر است.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: با بررسی کارشناسی علل تصادفات رانندگی در شهر تهران باید راهکارهای اجرایی به منظور کاهش تعداد و شدت تصادفات و تلفات و خسارات ناشی از آن اندیشیده شود.