خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران با مقایسه‌ ترافیک آغاز مهر ۹۲ و ۹۱ اعلام کرد:

افزایش ۳۰ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی پایتخت / در تهران هر سه نفر یک خودرو دارند

افزایش ۳۰ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی پایتخت / در تهران هر سه نفر یک خودرو دارند
کد خبر : ۱۰۸۱۸۰

مردم مترو و بی‌آر تی را پذیرفته‌اند / سفرهای ایمن دانش آموزی با سرویس‌های مجاز مدارس / نیم قرن پیش در تهران هر ۱۰۰ نفر یک خودرو داشت / پیاده‌روی و دوچرخه سواری سلامت را به جامعه باز می‌گرداند.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه گزارشی از وضعیت ترافیک تهران در آغاز مهر ۹۲ در مقایسه با آغاز مهر ۹۱ و ضمن تاکید بر اینکه در نخستین روزهای پاییز هم‌زمان با شور و نشاط دانش‌آموزان، شاهد افزایش جنب و جوش در سطح شهر هستیم، گفت: پایتخت برای افزایش سفرهای درون شهری با همکاری تمام دستگاه‌های دست‌اندرکار با اقداماتی که از ماه‌ها قبل آغاز شده بود، آمادگی کامل داشت.

به گزارش ایلنا، " سید جعفر تشکری هاشمی " افزود: در چند روزی‌ که از بازگشایی مدارس می‌گذرد، ناوگان حمل و نقل عمومی در هر سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به خوبی نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کرده، ضمن این‌ که نظم و انضباط قابل قبولی را در سطح شهر مشاهده کردیم.

وی با اعلام این‌ که در حالی شاهد فعالیت خوب ناوگان حمل و نقل عمومی و نظم و انضباط در شهر بودیم که از اول مهر سفرهای آموزشی حدود ۵/۲ میلیون دانش‌آموز و دانشجو به سفرهای شهری اضافه شده، تاکید کرد: اگر هر کدام از دانش‌آموزان و دانشجویان هر روز تنها یک رفت و یک برگشت داشته باشند، ۵ میلیون سفر جدید به سفرهای ‌شهری اضافه شده است.

مردم مترو و بی‌آر تی را پذیرفته‌اند

معاون شهردار تهران با اشاره به توسعه مترو در چند سال اخیر از جمله افزایش تعداد ایستگاه‌ها، شمار واگن‌ها و طول خطوط مترو، اظهار کرد: بسیاری از کسانی که قبلا از خودروی شخصی استفاده می‌کردند امروز از مترو استفاده می‌کنند و اقشار مختلف مردم، مترو را به عنوان یک حمل و نقل قابل قبول پذیرفته‌اند.

تشکری هاشمی با بیان این ‌که علاوه بر مترو، اتوبوس‌های بی‌آر تی نیز مورد پذیرش شهروندان قرار گرفته‌اند و تقریباً هیچ اتوبوسی را نمی‌‌ببینیم که خالی از مسافر باشد، تصریح کرد: ‌ مردم ترجیح می‌دهند به جای اینکه با خودروی شخصی خود در ترافیک سنگین بمانند و دنبال جای پارک بگردند، امکان حمل و نقل عمومی مناسب را به عنوان گزینه بر‌تر انتخاب کنند.

وی با تاکید به این‌ که استقبال مردم از وسایل نقلیه عمومی، نتیجه جذابیت شبکه حمل و نقل عمومی برای مردم و اعتماد آن‌ها نسبت به این شبکه است، اضافه کرد: با توجه به افزایش روزافزون استقبال از مترو و بی‌آر تی، شاهد روند صعودی استقبال مردم نسبت به ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

سفرهای ایمن دانش آموزی با سرویس‌های مجاز مدارس

معاون شهردار تهران با اشاره به این‌ که تعداد مسافران حمل و نقل عمومی در روزهای ابتدایی مهر امسال نسبت به روزهای مشابه هفته گذشته که مدارس بازگشایی نشده بود، ۲۱ درصد افزایش یافته، اظهار کرد: البته میانگین تعداد مسافران حمل و نقل عمومی در چند روز اول مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز نزدیک به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

تشکری هاشمی با بیان این‌ که در دو سال گذشته حتی یک مورد حادثه نگران کننده که خدای نا‌کرده موجب آسیب جانی برای دانش‌آموزان عزیز شده باشد، در سرویس‌های مجاز مدارس گزارش نشده، تصریح کرد: به امید خدا امسال هم هیچ حادثه‌ای نداشته باشیم و سفرهای ایمن دانش‌آموزی که دو سال است شکل گرفته، با ایمنی هر چه بیشتر ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری با تمام توان و با مشارکت سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی همه تلاش خود را به کار گرفته تا سفرهای شهروندان با حداکثر ایمنی صورت گیرد، اضافه کرد: با همه بضاعت خود در تلاشیم تا مردم عزیزمان بتوانند از حقوق واقعی خود برخوردار شوند و خدماتی که شایسته آن‌ هستند، به ایشان ارائه شود.

نیم قرن پیش در تهران هر ۱۰۰ نفر یک خودرو داشت

معاون شهردار تهران با اشاره به این‌ که در گذشته‌ نه چندان دور حیاط مدارس در شهر‌ها مملو از دوچرخه بود و دانش‌آموزان مسیر خانه تا مدرسه و مدرسه تا خانه را با دوچرخه طی می‌کردند، اظهار کرد: در حال حاضر والدین به خاطر این ‌که فرزند آن‌ها در مدرسه مورد نظرشان تحصیل کند، دانش‌آموزان را با طی مسافت طولانی، از یک طرف شهر به طرف دیگر شهر می‌فرستند.

تشکری هاشمی با بیان این‌که در دهه ۱۳۴۰ سرانه مالکیت خودرو در کشورمان، شاید به ازای هر ۱۰۰ نفر یک دستگاه خودرو هم نبود، تصریح کرد: ‌امروز در تهران به‌طور متوسط هر سه نفر یک دستگاه خودرو دارد و زندگی در تهران از الگوهای گذشته خود بسیار فاصله گرفته و به اصطلاح ماشینی شده است.

وی با تاکید بر این‌ که توسعه دوچرخه‌سواری در بین دانش‌آموزان از طریق رفع دل‌نگرانی والدین از ایمنی معابر و ایجاد مسیرهای ایمن ویژه دوچرخه‌سواری امکان‌پذیر است، اضافه کرد: در صورت گسترش دوچرخه‌سواری، شاخص‌های زیست محیطی برای ایجاد یک زندگی شهری با نشاط فراهم می‌‌شود.

پیاده‌روی و دوچرخه سواری سلامت را به جامعه باز می‌گرداند

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه زندگی ماشینی کسالت‌آور است و انسان را تنبل می‌کند و همین کم ‌تحرکی، ریشه بسیاری از بیماری‌هاست که متاسفانه مردم را مبتلا کرده، گفت: امیدواریم تحرک در جامعه، با یک سیر صعودی افزایش یابد.

تشکری هاشمی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه امروز مردم تهران ضمن برخورداری از تکنولوژی قرن ۲۱ میلادی همگام با شهرهای پیشرفته دنیا، در رفت و آمدهای روزانه خود همچون مردم دهه ۱۳۴۰ شمسی پیاده‌روی کرده و از دوچرخه استفاده کنند، افزود: بدون تردید اگر از این نظر به نیم قرن پیش باز گردیم، تحرک و سلامتی نیز به جامعه باز خواهد گشت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از آرزو‌هایش در مسئولیت مدیریت حمل و نقل شهری پایتخت، توسعه دوچرخه‌سواری در تهران است، خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی فرا برسد که علاوه بر رفت و آمد شهروندان با استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی، دانش‌آموزان نیز با پای پیاده یا با استفاده از دوچرخه مسیر خانه تا مدرسه و مدرسه تا خانه را به صورت دسته جمعی طی کنند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز