محمدرضا هنرمند:
مدیران سینما نباید دچار روزمرگی شوند
بعد از دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ نه تنها تولید فیلمهای کودک و نوجوان بلکه تولید تمام ژانرها با افزایش هزینه همراه بوده است.
محمدرضا هنرمند میگوید: در دهه ۶۰ فیلم نسبتا موفق «دزد عروسکها» را ساختم اما بعد از آن دیگر کسی به سراغ من برای ساخت فیلم کودک نیامد و یا اینکه اصلا از من سوال نشد که به چه دلیلی این فیلم را ساختی!!؟
به گزارش ایلنا، محمدرضا هنرمند؛ کارگردان فیلم «دزد عروسکها» با نگاهی مقایسهای به وضعیت تولید در سینمای کودک و نوجوان، اظهار داشت: بعد از دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ نه تنها تولید فیلمهای کودک و نوجوان بلکه تولید تمامی ژانرها با افزایش هزینه همراه بوده است.
وی با بیان اینکه علاوه برمشکلات تولید سوال اصلی این است که چرا دیگر فیلم کودک تولید نمیشود؟، افزود: این معضل علتهای مختلفی دارد که مهمترینش این است که مدیریت سینمایی کشور نسبت به این موضوع بیتوجه است و به همین دلیل سینمای کودک مغفول مانده است.
کارگردان «دزد عروسکها» خاطرنشان کرد: از همان دهه ۶۰ میتوانستند برای تولید فیلم کودک فکر کنند و برنامه ریزی داشته باشند، البته این نکته را باید یادآور شد که متاسفانه در هیچ زمینهای در طول این سالها برنامه ریزی وجود نداشته است.
هنرمند با بیان اینکه سینمای کودک متولی میخواهد گفت: سینمای کودک نیاز به برنامه کلان مدیریتی دارد زیرا مدیران سینمایی کشور از یاد بردهاند که در کشور مخاطب کودک هم وجود دارد ضمن اینکه کودکان ما خوراک فکری و فرهنگی میخواهند.
وی در ادامه افزود: در دهه ۶۰ فیلم نسبتا موفق «دزد عروسکها» را ساختم اما بعد از آن دیگر کسی به سراغ من برای ساخت فیلم کودک نیامد و یا اینکه اصلا از من سوال نشد که به چه دلیلی این فیلم را ساختی!!؟
کارگردان «عزیزم من کوک نیستم» همچنین گفت: مدیران به جای اینکه دچار روزمرگی شوند به برنامه ریزیهای کلان فکر کنند و برای ساخت فیلمها برای کودکان از کارشناسان این حوزه بهره ببرند.
کارگردان فیلم «مرد عوضی» با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک با تولید انبوه و رونق در تولید فیلم کودک معنا مییابد، یادآور شد: البته باید توجه داشت که مشکل تنها در فیلم کودک نیست زیرا کودکان ما کتاب مناسب هم برای خواندن ندارند و بیشتر کتابها تخیلی، فانتزی و ترجمه است به همین دلیلی در ادبیات کودک بسیار ضعیف هستیم.