مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای:
ظرفیتهای تولید گیم در ایران بسیار بالا است

مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: تولید ۵۰۰ بازی رایانهای در سه سال اخیر نشانگر ظرفیتهای بالقوه و بالا برای ساخت گیم در کشور است.
ایلنا: بهروز مینایی در اختتامیه سومین جشنواره بازیهای رایانهای گفت: سومین جشن بازی سازان ایرانی به پایان رسید؛ این رویداد فرهنگی در دولت دهم متولد شد و امروز سومین دوره آن در دولت یازدهم به پایان میرسد.
به گزارش ایلنا، وی پایان این جشنواره را پایان ماراتن خوشیها و ناخوشیها دانست و تاکید کرد: عدهای در اثنای این جشنواره خوشحال و تعدادی نیز شاید ناراحت شوند، اما این قانون هر مسابقهای است که به حکم داور، برخی برنده باشند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تاکید کرد: ترکیب هیات داوران متشکل از عدهای از متخصصان بازیهای رایانهای بود که این افراد تمامی آثار را دیدند و شاید اگر ترکیب هیات داوران متفاوت میشد، نتایج این جشنواره چیز دیگری بود.
مینایی از مردم، مسوولان فرهنگی، داوران، رسانهها و صدا وسیما به خاطر همراهی در برپایی سومین جشنواره بازیهای رایانهای تقدیر کرد.
وی ادامه داد: در ایام برگزاری نمایشگاه(گیم) تهران سیستمهای سرمایشی مصلی امام خمینی(ره) در برابر گرمای حضور مردم تاب نیاورد که من بابت این مساله و دیگر کمبودهای نمایشگاه از مردم عذرخواهی میکنم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای به برخی مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات، ۲۲۰ اثر از بازی سازان ایرانی در این دوره از جشنواره حضور داشتند و در سه دوره اخیر نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای، ۵۰۰ بازی یارانهای تولید کرده که این مهم نشان از ظرفیت بالای تولید گیم در کشور دارد.
مینایی به حضور بازی سازان جوان در عرصه تولید گیم اشاره کرد و توضیح داد: باید به جوانان اعتماد کنیم زیرا با حضور نسل جوان است که میتوانیم قلههای افتخار را فتح کرد.
مینایی گفت: باور کنیم که میتوانیم و جوانان ما قدرت مقابله با جنگ نرم را دارند و در آستانه هفته دفاع مقدس هم قسم میشویم به تأسی از سرو قامتان کشورمان در راه سازندگی عرصه گیم کشور قدم برداریم.
برگزیدگان سومین جشنواره بازیهای رایانهای با علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای و جمعی از فعالان عرصه بازی سازی در تالار وحدت معرفی شدند.