خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه توانمندی های بانوان در زاهدان افتتاح شد

نمایشگاه توانمندی های بانوان در زاهدان افتتاح شد
کد خبر : ۵۹۱۱۰۱

نمایشگاه توانمندی های بانوان سیستان و بلوچستان در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا نمایشگاه توانمندی‌های بانوان سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور معاون هماهنگی  امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان ،جمعی از بانوان صنعتگر استان و تعدادی از مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌ها در زاهدان افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: باید تلاش کنیم نیمی از جمعیت جامعه که زنان هستند را در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی وارد کنیم چرا که این امر نابرابری‌های جنسیتی را کاهش می‌دهد.

سکینه اشرفی خاطر نشان کرد: هرچه حضور بانوان در جامعه پررنگ تر باشد فرزندان با آموزش بیشتری وارد جامعه می شوند.

وی افزود: افزایش حضور و‌ توجه به زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در 5 سال اخیر و رشد 117 درصدی شمار داوطلبان انتخاباتی استان نشان می‌دهد که سیستان و‌ بلوچستان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

اشرفی عنوان کرد: 13 بازارچه مرزی تا به امروز در مرزهای سیستان‌و‌بلوچستان ایجاد شده که باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد استان کمک کنیم.

وی اذعان داشت: اولین مشکل صنعتگران استان وجود‌ بازار فروش محصولات آنان است که امیدواریم تا چهلمین سالگرد انقلاب این مشکل تا حدودی مرتفع شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در این نمایشگاه زنان صنعتگر و کارآفرین این استان آثار خود را در قالب 150 غرفه به معرض دید علاقمندان گذاشته‌اند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در این ایین هدف از برگزاری این نمایشگاه را زمینه سازی موثر برای اشتغال و کارآفرینی بانوان فعال، تقویت مشارکت و تعامل میان دستگاهها، تقویت بنیه اقتصادی خانواده ها، فرهنگ سازی و نقش آفرینی در عرصه های اقتصاد و فرهنگ در خانواده برشمرد. 

وی بهره گیری مطلوب از ظرفیت های نهفته کارآفرینان سیستان و بلوچستان، گسترش فرهنگ زندگی به سبک ایرانی و اسلامی، ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف، فراهم آوردن مکانی برای گرد هم آمدن بانوان کارآفرین و به اشتراک گذاشتن تجربه های مفید و ارزنده در زمینه اشتغال را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تقدیر از برگزیدگان نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آیین‌های فرهنگی و سنتی این استان، ایجاد زمینه عرضه و ارائه دستاوردهای زنان در دستگاههای دولتی و بخش خصوصی، اجرای برنامه های جذاب برای کودکان با محوریت کانون پرورش فکری و دایر کردن غرفه هایی با فعالیت های جذاب و مفید مانند ارائه خدمات و اطلاعات طب سنتی و داروهای گیاهی از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز