خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه ضروری و مهم است

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه ضروری و مهم است
کد خبر : ۱۵۱۶۵۵۸

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ساخت فرودگاه جدید در چابهار مهم و ضروری است، گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه بویژه پاکستان و افغانستان ضروری است و باید حداکثر استفاده را از صادرات به این کشورها و فعال کردن بازارچه ها ببریم تا موجب رونق و توسعه منطقه شود.

به گزارش ایلنا، محمد کرمی در جلسه شورای اداری منطقه آزاد چابهار اظهارکرد: چابهار بهترین موقعیت را برای توسعه روابط دارد و هم دریا و هم مرز خاکی نقاط مهمی برای صادرات هستند.

وی بر لزوم تسهیل ورود و خروج کالا و مسافر در مرز ریمدان تاکید کرد و افزود: برای ورود زائران اربعین تمامی امکانات لازم آماده شود تا مشکلی در این بحث نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد در اسلام بسیار با اهمیت است و ما باید براساس منابع و امکاناتی که داریم بهترین استفاده را ببریم، گفت: بهترین زمین حاصلخیز برای کشاورزی و بهترین موقعیت را سیستان و بلوچستان دارد و باید در بحث تجارت، ترانزیت و تولید سهم بسزایی داشته باشیم.

وی بر عمل به تعهدات مسئولان تاکید کرد و گفت: اینکه یک مسوول در یک روستا قول و تعهد می دهد باید به آن عمل کند و نباید موجب بدبینی و نارضایتی مردم شود چون مردم انتظار دارند که مشکلات آنها حل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بازار کشور پاکستان با ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت ظرفیت خوبی برای افزایش صادرات محصولات مختلف است، افزود: کار اقتصادی اولویت اول منطقه آزاد چابهار باشد و مسئولان مربوطه با جدیت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تردد زائران پاکستان در مرز ریمدان و میرجاوه در حال انجام است، گفت: در این مرزهای حمل و نقل باید توسعه پیدا کند و مشکل جابجایی مسافر و کمبود اتوبوس نداشته باشیم.

کرمی بر سرمایه گذاری و حضور در کشورهای همسایه و توسعه روابط با امارات و عمان تاکید کرد و افزود: سفری به این کشورها داشته باشیم و جذب سرمایه گذاری خارجی را افزایش دهیم تا این استان و ایران اسلامی بیشتر شاهد شکوفایی باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: توسعه سواحل مَکُران مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و طرح های بزرگی در حال اجراست و منطقه آزاد باید طرح ها را براساس تولید پیش ببرد تا بتوانیم صادرات را افزایش دهیم و نباید در منطقه آزاد سرمایه گذار دچار مشکلات باشد و در آخر نا امید به کشوری دیگر برود چرا که این موضوع تاسف بار و درد آور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز