خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان خبرداد؛

بهره‌برداری از 27 طرح ورزشی با اعتبار بیش‌از 30 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان

بهره‌برداری از 27 طرح ورزشی با اعتبار بیش‌از 30 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان
کد خبر : ۱۳۲۵۳۲۶

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با گرامی داشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 27 طرح ورزشی با اعتبار بیش‌از 30 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان بهره برداری می شود.

به گزارش ایلنا، ادهم کرد زابلی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بهره‌برداری از ۲۷ طرح ورزشی با اعتبار بیش‌از ۳۰ میلیارد تومان از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه مبارک فجر در سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: همزمان با دهه فجر علاوه بر بهره برداری از پروژه های ورزشی که بخش قابل توجهی از آنها را زمین های چمن مصنوعی تشکیل می‌دهند انواع رقابت‌های قهرمانی کشور و استانی نظیر رقابت‌های لیگ برتر ساحلی کشور در چابهار و رقابت‌های کاراته جنوب شرق بانوان و آقایان در زاهدان برگزار می‌شود و بخش قابل توجهی از ورزشکاران رشته‌های مختلف استان نیز به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در ایام الله دهه فجر رقابت‌های ساحل پیمایی و مریخ نوردی در چابهار و جشنواره طلوع خلیج فارس در استان برگزار و سه خانه نشاط و تندرستی برای نخستین بار در استان تجهیز می‌شوند.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری وبینارهای تخصصی و کارگاه های اشتغال و کارآفرینی، برپایی شب‌های خاطره ویژه بانوان موفق سیستان و بلوچستان، برگزاری جشنواره دا، اجرای بازهای بومی و محلی و غذاهای سنتی را از دیگر برنامه‌های سیستان و بلوچستان در دهه فجر عنوان کرد.

کرد از تجهیز سه خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان در دهه فجر خبر داد و افزود: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

وی میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت تسهیل ازدواج جوانان گفت: در یک ماه اخیر در قالب سه هزار و ۸۰۰ فقره وام ۵۲۰ میلیارد تومان به واجدین شرایط ازدواج استان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: به هر حال ما تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا مشکلات و معضلات جوانان به حداقل کاهش یابد که در این راستا، نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم.

کرد با تاکید بر اهمیت فرهنگ مشاوره پیش‌از ازدواج به منظور انتخاب‌های آگاهانه، توسعه ازدواج و کاهش طلاق در جامعه گفت: ۴۲۰ مشاوره پیش از ازدواج از ابتدای امسال تاکنون در استان به همت معاونت جوانان این اداره‌کل برگزار شده است.

وی گفت: ۳۶۰ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با حمایت وزارت ورزش و جوانان در روستاهای سیستان و بلوچستان تا کنون ساخته و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گستره هر یک از این زمین‌های چمن مصنوعی را یک‌هزار و ۳۵۰ مترمربع عنوان کرد و اظهارداشت: این استان رتبه نخست زمین‌های چمن مصمنوعی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی زمین چمن‌های مصنوعی مینی فوتبال در روستاها افزایش سرانه ورزش بویژه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز