خبرگزاری کار ایران

قاضی‌‌‌زاده هاشمی در نطق پیش از دستور:

۱۳ آبان نماد شکسته شدن قدرت پوشالی آمریکا است

 ۱۳ آبان نماد شکسته شدن قدرت پوشالی آمریکا است
کد خبر : ۹۸۹۸۰۶

نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۳ آبان از یک‌سو نماد زیاده‌خواهی آمریکا و دشمنی این کشور با ملت ایران است و از سوی دیگر نماد شکسته شدن قدرت پوشالی این کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید امیرحسین هاشمی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۲ آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تبریک هفته وحدت گفت:  ۱۳ آبان تنها روز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام نیست، روز ۱۳ آبان روز مقاومت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی است .

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال ۱۳۴۳ و در چنین روزی ماموران رژیم منحوس پهلوی حضرت امام را دستگیر و به دستور شاه به ترکیه تبعید کردند. روز ۱۳ آبان روز حماسه دانش‌آموزان انقلاب اسلامی و تحقیر آمریکاست. روزی که تداعیگر منازعه ۷۰ ساله ملت ایران با خوی استکباری است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران و جهانیان می‌دانند استکبار ستیزی یکی از ارکان و اعضای نهضت امام خمینی رحمت الله است. مستضعفین عالم این خصیصه را بیشتر درک کردند زیرا مکتب امام و پرورش یافتگانش شد که در کنار مظلومان و در مقابل زورگویی مستکبران قرار گرفتند و ثابت کردند نظام سلطه پوسته‌ای بیش نیست و بسیار شکننده ای است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۳ آبان از یک‌سو نماد زیاده‌خواهی آمریکا و دشمنی این کشور با ملت ایران است و از سوی دیگر نماد شکسته شدن قدرت پوشالی این کشور است؛ مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان نشان داد که دیوار ستم شکستی است  و آمریکای جهانخوار  به تعبیر امام هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز مسئولان آمریکایی اذعان می‌کنند دیگر هیچ مسیری برای تحریم‌های بیشتر علیه ملت ایران نمانده است، عنوان کرد: علی‌رغم همه سختی‌ها و سوءمدیریت‌های موجود شاهد استقلال بیش از پیش جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر رشد و کمال ملت ریشه‌دار ملت ایران هستیم؛ دل پدیدار سحر نزدیک است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی این روز تعالی قدم قلم را گرامی می دارد و معتقد است امروز استکبار ستیزی مفهوم عینی.تری دارد و تمرکز بر توان داخلی و قدرتمند شدن در همه حوزه‌ها، چالش‌ها و سیاست‌ها ضرورت دارد ،تا موضع‌گیری منفعلانه و تصمیم در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی دولت‌های غربی خصوصاً آمریکا که به هیچ اصول انسانی قانونی و بین‌المللی حتی خود نیز پایبند نیست بایستد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا در مورد ملت ایران از هیچ گونه اقدام خصمانه فروگذار نبودند حتی در  عالم گیری ویروس منحوسکرونا خودشان را  به آب و آتش می زنند از ارسال هرگونه محموله  دارویی به ملت ایران جلوگیری کنند غافل از اینکه این مردم برای عبور از مشکلات و سختی‌ها به توان داخلی اتکا دارد که نمونه بارز آن تولید و ساخت تامین اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا  است.

وی ادامه داد: از اکنون در چنین شرایطی  جوانان خلاق و توانمند کشورمان با تکیه به  قدرت داخلی و عزمی راسخ ثابت کردند چشم به بازی سیاسی داخل امریکا دوختن و منتظ خیمه‌شب‌بازی مسئولان این کشور  اشتباه است.

 نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت ایران به خوبی می داند ایالات متحده علیه استقلال کشورها علی‌الخصوص ملت ایران  چگونه در طول این سال های عمل کرده است. آیا از  دو جریان داخل آمریکا کم  آسیب دیده ایم و گستاخی شنیده‌ایم با این همه تحریم های ظالمانه و ترور جوانان  ملت ایران دوباره اعتماد کنیم؟برادران و خواهران چشم امید داشتن به هر جریانی در آمریکا و وابسته کردن مسائل کشور از جمله اقتصاد به مسائل بیرونی به منظور منحرف کردن افکار عمومی از ناکارآمدی مدیریت خیانتی بزرگ و نابخشودنی است .

وی ادامه داد: سوال اینجاست گره زدن آب و نان مردم ایران با اتفاقات داخلی آمریکا چه معنی دارد؟ دشمن ، دشمن است چه دونالد باشد، چه جو؛ مهم مدیریت است که با برنامه‌ریزی درست فشارهای طاقت‌فرسا را از روی دوش دوش ملت ایران برداریم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: با چشم داشتن به انتخابات داخلی آمریکا دیگر چه نیازی است که مردم در داخل انتخاب کنند، مردم ایران در مجلس و دولت ما را برگزیدند برای مشکلات‌شان چاره جویی کنیم و  نباید شانه خالی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مدل غربی‌ها از جمله آمریکایی ها درست کردن پلیس خوب و بد برای راهبردهای خود از در بازی انتخاباتی است، آمریکا برای مردمش بازیچه و نمایش دوگانه قدرت راه اندازی کرده است و برای فریب افکار عمومی دوگانگی قدرت را انجام داده است. 

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون باید از تجربه سال‌ها در مقایسه با دولت آمریکا درس بگیریم و بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب آنچه برای ملت ایران حائز اهمیت و ضروری است، تأمین منافع کشور در زمینه عزت و منافع کشور است مبتنی بر توان داخلی از جمله ثبات اقتصادی برای برون رفت از مشکلات عمومی کشور است. همه ما بی‌تردید می‌دانیم استراتژی دائمی آمریکا ممانعت از رشد انقلاب اسلامی حذف خواهد بود و در راستای این استراتژی با بلوک بلوکه کردن دارایی‌ها  منقول و غیر منقول اقدام کرده است.

وی ادامه داد: آنان را در جهت قطع رابطه و تجزیه کشورمان از جمله تحریک و تشویق برای کودتا مانند کودتای نوژه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحریک اقوام و  ایجاد بحران‌های سیاسی در شهرها و استان‌های مهم و مرزی و گروه‌های مزدور را به انجام رسانید، همین عقرب جرار زمان تروز بسیار مقامات را در دستور کار خود قرار داد که تازه‌ترین داغی که بر دل ملت شریف ایران نهاد ترور سردار پاک اسلام حاج قاسم سلیمانی که در مقابل داعش ساخته آمریکا ایستاده بود است .

وی در پایان گفت: آن چه مسلم است دشمنی‌ها و وزن گیری‌های آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی از جمله تحریم‌های ایران ادامه دارد و با کمال تاسف در کینه توزی و دشمنی تغییری نکرده است، آمریکای امروز همون آمریکای جهانخوار و تروریست پرور و مربی ساواک و خاندان پلید پهلوی است، چرا که ماهیت انقلاب اسلامی ایران تثبیت سبک زندگی نوین غنی و پویا بر اساس اسلام ناب محمدی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز