یوسفنژاد به ایلنا خبر داد:
استیضاح وزیر علوم با ۷۰ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد + محورهای استیضاح
![استیضاح وزیر علوم با ۷۰ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد + محورهای استیضاح](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/9rYv8DOPNenz/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0pkk33fs7SefP7otfNPZWXfo,/%D8%B9%D9%84%DB%8C+%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1+%DB%8C%D9%88%D8%B3%D9%81+%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF.jpg)
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تقدیم استیضاح وزیر علوم خبر داد.
علی اصغر یوسفنژاد در گفتوگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره طرح استیضاح منصور غلامی وزیر علوم گفت: این استیضاح تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است.
وی افزود: تاکنون برای این استیضاح بیش از هفتاد امضای جمع آوری شده و در حال حاضر روال قانون خود را طی میکند.
محورهای این استیضاح به شرح ذیل است:
۱- عدم وجود برنامه و سیاستهای کلان پژوهشی و فناوری در چهارچوب اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی و عدم اجرای پژوهشهای کلان کشوری تحت نظارت شورای عتف
۲- عدم توجه به آموزشهای فنی و حرفهای و رشتههای مهارتی و عدم تعیین تکلیف حق التدریسان فنی و حرفهای علی رغم تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه
۳- بی توجهی به آموزش در دانشگاهها و عدم توسعه رشتههای میان رشتهای در دانشگاههای کشور و عدم به روز رسانی رشتههای دانشگاهی
۴- نابسامانی در اجرای طرح آمایش سرزمین و اجرای سلیقهای و عملکرد نامناسب شورای گسترش آموزش عالی در دادن مجوز رشته به ویژه به مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و عدم رعایت استاندارد در جذب هیات علمی برای موسسات غیر انتفاعی و گسترس مقطع تحصیلات تکمیلی بدون داشتن هیات علمی
۵- ضعف شدید مدیریتی و نظارتی وزیر در ستاد وزارت علوم و انتصابات دانشگاههای کشور
۶- نداشتن برنامه مناسب برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی علی رغم دراختیار داشتن زبده ترین متخصصین کشور
۷- تضعیف شدید دانشگاه پیام نور به بهانه آمایش سرزمین و منطقهای نمودن دانشگاه بر خلاف نظر نمایندگان مجلس و عدم تعیین تکلیف اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور همانند دستیاران آموزشی، مشروط و پیمانی پس از گذشت ۱۰ سال و محدود کردن رشتههای تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه
۸- عدم حمایت از دانشجویان دوره دکتری و مشکلات شدید معیشتی و عدم حمایت مالی از پایان نامههای دکترا و عدم برخورد قاطع با موضوع مقاله پایان نامه و مدرک فروشی
۹- محور قرار دادن مقاله آی اس آی در ارتقای اعضای هیات و تضعیف نقش پروژههای کاربردی و حل مسائل جامعه در ارتقاء اعضای هیات علمی و نبود برنامه مدون برای رفع موانع ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه
۱۰- عدم پیگیری جدی برای جذب اعتبارات عمرانی، تجهیزات و پرداخت معوقات و دیون دانشگاههای کشور