خبرگزاری کار ایران

جعفرپور در موافقت از کلیات بودجه در صحن علنی:

دولت در بودجه ۹۷ به عدالت مالیاتی توجه کرده است/ غنای اقتصادی بدون توجه به مسائل فرهنگی ما را به مقصد نمی‌رساند

دولت در بودجه ۹۷ به عدالت مالیاتی توجه کرده است/ غنای اقتصادی بدون توجه به مسائل فرهنگی ما را به مقصد نمی‌رساند
کد خبر : ۵۸۷۳۷۱

نماینده مردم لارستان با بیان اینکه اگر اقتصاد تنها راهکار سعادت ما بود چرا اقشاری که مشکل اقتصادی ندارند دچار مسائلی مانند اعتیاد و طلاق هستند، گفت: در کنار توجه اقتصادی به توجه فرهنگی نیز نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید جعفرپور در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با کلیات بودجه ۹۷ مجلس گفت: بودجه ترکیبی از نقاط ضعف و قدرت است. دغدغه مخالفان و موافقان دستیابی به بودجه‌ای کارآمد است. اگر به گرایشات سیاسی موافقین و مخالفین توجه کنیم به این موضوع پی می‌بریم. 

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش افزود: از مخالفان این بودجه سوال می‌پرسم که اگر این بودجه رد شود و به کمیسیون تلفیق برگردد گمان می‌کنید بودجه متفاوتی برمی‌گردد؟ اصلا بودجه پیشنهادی شما تا چه حد با بودجه فعلی متفاوت است؟ ملاک مقبولیت یک بودجه مگر چیزی جز توجه بر توسعه ملی و سیاست‌های ابلاغیه رهبری و احکام دائمی کشور است؟.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه قطعا اقتصاد جزو اولویت‌های کشور است، گفت: ما اقتصاد را برای تعالی جامعه می‌خواهیم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا تذکر دهم که غنای اقتصادی بدون توجه به مسائل فرهنگی ما را به مقصد نمی‌رساند. 

وی با بیان اینکه اگر اقتصاد تنها راهکار سعادت ما بود چرا اقشاری که مشکل اقتصادی ندارند دچار مسائلی مانند اعتیاد و طلاق هستند، گفت: در کنار توجه اقتصادی به توجه فرهنگی نیز نیاز داریم. بعضی نقاط و ضعف در بودجه وجود دارد که باید در صحن درست شود. مثلا به معلمان، ایثارگران و اقشار لازم‌التکریم و بازنشستگان باید بیشتر توجه شود. 

جعفرپور با اشاره به مسائل فرهنگی و بودجه آنها گفت: وقتی دولت بودجه خود را ارائه کرد جوسازی رسانه‌ای درست شد که نهادهای فرهنگی‌ که بودجه دریافت می‌کردند را بی‌ثمر نشان دادند و بودجه آنها را نقد کردند. در حالی که این نهادهای چابک، کم‌خرج و پرثمر بار دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی را به دوش می‌کشد. 

نماینده مردم لارستان با بیان اینکه در بودجه امسال به عدالت مالیاتی توجه شده است، گفت: دولت در بودجه به دنبال شفافیت است. به بافت فرسوده توجه کرده و از طرح تحول سلامت به شکل مدیریت شده حمایت کرده و بحث افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی را حذف کرده است. امیدوارم با اذنی که از جانب مجلس دارد یارانه را به سمت اقشار کم درآمد هدایت کند. 

وی گفت: در این بودجه به بودجه دفاعی کشور توجه ویژه‌ای شده است که این با توجه به شرایط منطقه و جهان جزو نکات مثبت بودجه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز