خبرگزاری کار ایران

رحیمی در واکنش به اظهارات چمران:

بعد از کرباسچی شهردار شدن آسان شد

کد خبر : ۵۱۸۹۹۸

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به اظهارات رییس شورای شهر پایتخت واکنش نشان داد و نوشت: یادمان باشد شهرداری به دوره قبل از کرباسچی و بعد از کرباسچی تقسیم شد.

علیرضا رحیمی در یاداشتی که با عنوان «نخبه‌کشی یا نخبه‌پروری» در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نسبت به اظهارات صبح امروز مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در دفاع از عملکرد شهردار تهران واکنش نشان داد.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس نوشت: آقای چمران در آخرین روزهای حضور و ریاستش بر شورای اسلامی شهر تهران، ضمن مصاحبه خبری امروز اعلام کرده‌اند: بعد از قالیباف شهردار شدن سخت است.

لازم است به ایشان یادآوری کنیم که بعد از آقای کرباسچی شهردار شدن آسان شد.

به‌دلائل عدیده:

بعد از کرباسجی همه مدل‌های موفق اداره شهر و الگوهای اداره کلانشهر تهران فراهم بود و اعمال مدل‌ها و الگو‌ها نیازی به حرفه‌ای بودن و سابقه مدیریتی یا شهرداری نداشت.

بعد از کرباسچی برای شهرداران بعدی تهران، صنعت خیره‌کننده پل‌سازی و ساماندهی مشاغل و صنوف و بازار مرکزی میوه و تره‌بار و بازارهای محلی میوه و تره‌بار در مناطق و روزنامه همشهری (اولین روزنامه رنگی تاریخ ایران) و طراحی و آغاز برج میلاد و حتی ساختمان شورای اسلامی شهر تهران همگی فراهم و مهیا شده بود.

ساختار تشکیلاتی شهرداری تهران از یک سازمان منفعل و ورشکسته و غبارآلود به سازمانی زنده و پویا و کارآمد متحول شده بود و الگوی مدیریت سازمانی و منابع انسانی مهیا شده بود.

فروشگاه‌های شهروند و پارکینگ‌هایی طبقاتی و پایانه‌های مسافربری چهارگانه بیهقی و شرق و غرب و جنوب متناسب با نیاز کلانشهر تهران ساماندهی و توسعه یافته بود.

فضای متعفن منطقه کشتارگاه به بهترین و بزرگ‌ترین فضای سبز جنوب تهران تبدیل و فرهنگسراهای بیست‌گانه برای اولین‌بار احداث و پادگان‌های درون شهر به خارج از تهران منتقل و جایگزین آن ده‌ها خانه هنرمندان و مراکز فرهنگی و آموزشی احداث شد.

فرهنگ مشارکت شهروندان در اداره شهر پایه‌گذاری شده بود و حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری در اداره شهر و پاسخ به نیاز اجتماعی و فرهنگی شهروندان برجسته و مهم شده بود.

یادمان باشد شهرداری به دوره قبل از کرباسچی و بعد از کرباسچی تقسیم شد.

در شرایطی که خودرو و سوخت و جاده مهیا شده است، هیچ راننده‌ای نمی‌تواند ادعای اختراع ماشین داشته باشد.

گرچه نخبه‌کشی رسمی ادامه‌دار در زیست بشری است اما تلاش کنیم قدردان خدمتگزاران و بزرگان وطن باشیم تا زمینه‌های نخبه‌پروری زنده بماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز