حجتالاسلام آل هاشم:
تهدیدهای نوپدید زیادی جوامع انسانی را در معرض خطر قرار داده است
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش بصیرت سیاسی روحانیون نزاجا گفت: امروز، تهدیدهای نوپدید زیادی جوامع انسانی را در معرض خطر قرار داده است.
به گزارش ایلنا، وی که در جمع فرماندهان، روحانیون و مسئولان نیروی زمینی ارتش سخن می گفت با بیان اینکه با پیشرفت روز افزون علم و فنآوری، جوامع و کشورهای مختلف با فرصتها و تهدیدهای جدیدی رو به رو شدهاند، افزود: امروزه با توجه به استمرار پر شتاب علوم و فنآوریهای مختلف بویژه فنآوریهای ارتباطات و اطلاعات، همواره باید منتظر تهدیدهای جدید و نوپدید باشیم. تهدیدهایی که از تهدیدهای سخت و نظامی مهمتر و جدیتر هستند.
نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: در کنار این تهدیدهای نوپدید، تهدیدهای جدیدی نیز علیه امنیت ملی دولتها و ملتها از جمله دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است که با عنوان تهدیدهای نوین شناخته میشود.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با بیان اینکه هجمه های فرهنگی با هدف استحاله فرهنگی امروز با شدت در حال اِعمال می باشد. تصریح کرد: حضرت امام رضوانالله تعالی علیه در مورد امنیت، دیدگاههای بسیار جامع و دقیقی داشتند به نحوی که با بررسی آرای حضرت امام(ره) در مییابیم ایشان بر هر دو جنبه امنیت، یعنی امنیت داخلی و خارجی توجه داشتند. بر طبق نظر حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، حفظ امنیت جمهوری اسلامی بر مسائل دیگر ارجحیت دارد و هیچ موضوعی برتر از امنیت نیست.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از نگاه مقام معظم رهبری نیز امنیت ملی زمینه ساز حفظ دستآوردهای انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمانهای متعالی و هموار ساختن مسیر رشد و تعالی نظام اسلامی است. لذا معظم له همواره در مقاطع مختلف با ارائه رهنمودهای راهبردی به مسئولان و مدیران نظام و مردم در واقع بر مولفهها و عوامل امنیتساز تأکید نمودهاند و چشمانداز کاملی در این زمینه ترسیم فرمودهاند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: در ارتباط با امنیت، دین مبین اسلام نگاه ویژهای دارد و امنیت را زمینه ساز اسقرار نظام الهی میداند و معتقد است امنیت اصلی و حقیقی در گرو ایمان است. یاد خدا، همبستگی با خدا و تصحیح رابطه انسان با خدا؛ امنیت، آرامش و ایمنی را بدنبال دارد لذا هر قدر ایمان افراد بیشتر شود امنیت نیز بیشتر خواهد شد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین گفت: امنیت از مباحثی است که قلمرو و گستره آن تمامی ابعاد حیات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در بر میگیرد. از این جهت همه مکاتب الهی و غیر الهی به نقش و جایگاه امنیت در جامعه توجهی ویژه دارند. از نظر قرآن کریم نیز امنیت واقعی در همه ابعاد آن نتیجه بکار بستن دستورات الهی است.
آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش امنیت را وسیله و زمینه اهداف متعالی انسان و وصول به درجات قرب و کمال و استفاده مطلوب از فرصتها دانست و افزود: قرآن کریم جامعه عاری از تهدید، خوف و بیم را نعمتی الهی میداند چرا که جامعه عاری از خوف و تهدید موجب پیروزی مومنان میشود.
وی در پایان سخنانش به تفسیر قرآن از تهدید امنیت عمومی پرداخت و گفت: قرآن کریم تهدید جامعه انسانی را جنگ با خدا و پیامبر تعبیر کرده که بیانگر اهمیت جامعه اسلامی و امنیت آن است لذا مجازاتهای سنگینی را برای کسانی که جامعه را تهدید میکنند و تحت فشار قرار میدهند در نظر گرفته است. رسالت پیامبر اکرم(ص) نیز دعوت مردم به ایمان به خدا و امنیتی است که در سایه ایمان به خدا حاصل میشود. در حقیقت اسلام امنیت توأم با عزت را برای جامعه اسلامی و انسانهای مومن میخواهد و ابزار و وسایل آن را پیشبینی نموده است.