خبرگزاری کار ایران

هاشم‌زایی:

مجلس دهم از همه توان خود برای اجرای برجام استفاده می‌کند

رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس، ‌گفت: مجلس از حداکثر توان خود برای اجرای برجام استفاده خواهد کرد و همانطور که نهضت دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای ملی بود،‌ صلح هسته‌ای و برجام نیز به یک دولت و مجلس خاص تعلق ندارد و امری ملی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، عبدالرضا هاشم‌زایی که به عنوان رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس در مراسم افتتاحیه سخن می‌گفت، از حضور رئیس جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ رئیس دفتر رهبر انقلاب، رئیس قوه قضائیه، هیأت دولت و دیگر مسئولان تشکر و خاطرنشان کرد: هیچ مقام و موقعیتی ابدی نیست و روزگار همواره در چرخش است و هیچ جناحی برای همیشه نمی‌تواند اکثریت را در دست داشته باشد که در نظام ما در چهار دهه همه جناح‌ها قدرت را در دست داشته‌اند و در این میان مهم این است که همه جناح‌ها حقوق یکدیگر را رعایت کنند.

او با بیان اینکه مجلس دهم نقطه عطف نظام پارلمانی است، گفت: رأی دهندگان در بیشتر حوزه‌های انتخابیه به جای افراد به برنامه‌های کاندیداها رأی دادند و رأی مردم در انتخابات مجلس دهم بهترین بستر برای نظام حزبی است و رأی دهندگان نشان دادند که فقط به یک برنامه سیاسی رأی نداده‌اند.

رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس گفت: باید به اراده و اقتدار ایران در اجرای برجام اندیشید. ملت ایران در تداوم حق مسلم خود در انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به این نتیجه رسید که برجام را اجرایی کند. بنده با احترام به همه منتخبان عرض می‌کنم که برجام نماد اقتدار ایران است و مجلس از حداکثر توان خود برای اجرای برجام استفاده خواهد کرد و همانطور که نهضت دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای ملی بود،‌ صلح هسته‌ای و برجام نیز به یک دولت و مجلس خاص تعلق ندارد و امری ملی است و در همه نهادها باید مورد توجه قرار گیرد.

هاشم‌زایی با بیان اینکه تقویت اقتدار ملی از طریق تنش‌زدایی در روابط خارجی از جمله اهدافی است که دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین دولت باید برای تقویت اقتصاد ملی از سرمایه‌گذاری خارجی، مقررات‌زدایی و کوچک‌سازی اقتصاد داخلی استفاده کند.

کد خبر : ۳۷۵۱۰۹