خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

مسئولان برای بهتر شدن آب و هوای آینده تهران ، نهال کاری را جدی بگیرند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ بهتر است مسئولان مربوطه هم از درختان تهران به خاطرآلودگی های این کلان شهر حفاظت کنند و همچنین برای بهتر شدن آب و هوای آینده تهران ، نهال کاری را جدی بگیرند .

به گزارش ایلنا، در هفته درختکاری آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز به شکل نمادین نهالی کاشت و درجمع خبرنگاران گفت: درختکاری ریشه در فرهنگ اسلامی - ایرانی دارد که بزرگان تاکید می کنند هر انسانی در زندگی خود لااقل یک درخت بکارد .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یاد آوری آیه (لِّلَّذِینَ أَحْسَنُواْ الْحُسْنَى وَزِیَادَةٌ وَلاَ یَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَلاَ ذِلَّةٌ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ) افزود : به یاد دارم که مرحوم پدرم هر وقت درخت می کاشت ، این آیه را میخواند و من هم این سنت حسنه را ادامه میدهم. قرآن کریم در این آیه بر انجام کار خیر تاکید می نماید و یکی از بهترین کارهای خیر در روزگار ما که زمین دچار آلودگی های محیط زیستی شده ، درختکاری است .

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش درخت برای زیبایی ها و تقویت نیازهای محیط زیست در تهران ، درخت‌های کهن سال خیابان ولی عصر ( عج ) را مصداق آورد و گفت: بهتر است مسئولان مربوطه هم از درختان تهران به خاطرآلودگی های این کلان شهر حفاظت کنند و همچنین برای بهتر شدن آب و هوای آینده تهران ، نهال کاری را جدی بگیرند . 

وی با بیان این مطلب که ( درخت در هر شکل و نوع اش خوب است ، افزود: بهتر آن است که درختان مثمر بکاریم تا علاوه بر ظرفیت های محیط زیستی ، از میوه های آن نیز استفاده کنیم.

image_16

کد خبر : ۳۵۴۶۲۷